English

مسئول قرارگاه فرهنگی جهادی حضرت مهدی (عج) در گفت‌وگو با موج:

جشنواره بزرگداشت شهید علی لندی همزمان با چهلمین روز شهادت وی آغاز به کار خواهد کرد

مسئول قرارگاه فرهنگی جهادی حضرت مهدی (عج) درباره برگزاری جشنواره برای نوجوان شهید «علی لندی» گفت: این جشنواره قرار است فعالیت خود را همزمان با ایام چهلم این شهید فعالیت خود را آغاز کند و احتمال دارد یکی از مسئولان کشوری یا لشکری آن را افتتاح کنند.

جشنواره بزرگداشت شهید علی لندی همزمان با چهلمین روز شهادت وی آغاز به کار خواهد کرد

« مهرشاد سهیلی » مسئول قرارگاه فرهنگی جهادی حضرت مهدی (عج) در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛ درباره آغاز فعالیت جهادی خود گفت: من فعالیت جهادی خود را از سن 11 سالگی و در شهر موسیان استان ایلام با تأسیس یک هیئت مذهبی در مدرسه آغاز کردم و در قالب هیئت تعزیه‌خوانی نوجوانان در راستای کمک به نیازمندان شهر با همت و مساعدت دوستان و اولیا آن‌ها توانستیم بسته‌های معیشتی تهیه و میان نیازمندان و محرومان توزیع کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر کارهای جهادی و هیئت تعزیه خوانی در مدرسه، کلاس‌های فرهنگی و قرآنی در مساجد شهر نیز برگزار می‌کردیم که بسیاری از نوجوانان شهر در آن کلاس‌ها شرکت می‌کردند.

سهیلی با بیان اینکه جرقه این فعالیت‌ها از شهر موسیان استان ایلام زده شد افزود: در آن زمان ارگان‌ها و آموزش و پرورش به نوجوانان اهمیت و بها نمی‌دادند و قابل پذیرش نبود که یک نوجوان 12 ساله مسئولیت یک هیئت تعزیه‌خوانی در شهری با 4 هزار جمعیت را بر عهده داشته باشد.

مسئول قرارگاه فرهنگی جهادی حضرت مهدی (عج) با بیان اینکه در آن زمان بسیاری از مسئولان ما را آتش به اختیار خطاب می‌کردند اظهار کرد: در آن زمان من با این عبارت آشنا نبودم و پس از تحقیق در اینترنت مطلع شدم که رهبر معظم انقلاب دستور داده‌اند که جوان‌ها و نوجوان‌ها به صورت خودجوش و آتش به اختیار وارد میدان شده فعالیت جهادی و فرهنگی کنند.

وی با بیان اینکه طبق فرموده رهبر انقلاب فعالیت آتش به اختیار به معنای بی قانونی نبوده و به معنای کار خودجوش و تمیز است ادامه داد: بر اساس تحلیل و تبیین فعالان فرهنگی که آن زمان مطالعه کردم، همه آتش به اختیار را به میدان جنگ میدان جنگی که فرمانده را از دست داده و دست تعدادی از رزمنده‌ها قرار گرفته است و خودشان باید اقدام کنند، تشبیه می‌کردند.

سهیلی با اشاره به برگزاری جشنواره آتش به اختیار گفت: توفیق داشتیم که دو سال در خدمت دوستان بوده و در آن جشنواره شرکت کنیم و مسئولان لشکری و کشوری پس از بازدید، به تحسین فعالیت‌های ما در شهر مرزی موسیان پرداختند.

مسئول قرارگاه فرهنگی جهادی حضرت مهدی (عج) با بیان اینکه در همان جشنواره ارتباطاتی با مسئولان شکل گرفت افزود: در همان زمان فرمانده وقت سپاه پاسداران محمد رسول الله (ص) تهران که از جشنواره بازدید می‌کرد، گفت می‌توان به مجموعه جهادی و فرهنگی تشکیل شده و شما فعالیت‌های خود را در قالب آن پیش ببرید و بتوانید در تهران و سایر مناطق فعالیت کنید.

وی ادامه داد: تا کنون فعالیت‌های جهادی و فرهنگی گسترده‌ای در استان‌های مختلف داشتیم؛ برای مثال در دوران کرونا در 31 استان کشور 31 پایگاه تشکیل داده و به توزیع بسته‌های مواد غذایی و ضدعفونی کردن معابر عمومی پرداختیم.

سهیلی با بیان اینکه ما فعالیت خود را در شرایطی آغاز کردیم که هیچ پشتوانه و تکیه‌گاهی نداشتیم افزود: امروز با پشتوانه خیرین و بر پایه نذورات مردمی و بدون یک ریال اعتبار دولتی خیریه و قرارگاه حضرت مهدی (عج) را اداره و توانستیم در ایام کروان بیش از هشت میلیون ملزومات پزشکی، 10 میلیون غذای گرم و دو میلیون بسته معیشتی را آماده و میان نیازمندان توزیع کنیم.

مسئول قرارگاه فرهنگی جهادی حضرت مهدی (عج) با بیان اینکه برخی از مسئولان و علمای حوزه علمیه به این مجموعه مثبت است ادامه داد: با کمال میل انتقادات را می‌پذیریم و از همه جوانان می‌خواهیم اگر نکته یا نظری دارند ارائه کنند.

وی درباره برگزاری جشنواره برای نوجوان شهید «علی لندی» گفت: این جشنواره قرار است فعالیت خود را همزمان با ایام چهلم این شهید فعالیت خود را آغاز کند و احتمال دارد یکی از مسئولان کشوری یا لشکری آن را افتتاح کنند.

سهیلی درباره فرآیند جشنواره گفت: به مدت یک ماه آثار را در قالب داستان کوتاه، شعر و مقاله از طریق سایتی به نام شهید علی لندی جمع‌آوری و به مدت 10 روز داوری کرده و در نهایت در مراسم اختتامیه از برگزیدگان در شهر مقدس قم یا تهران تقدیر خواهیم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر