English

رویا جاویدنیا در گفتگو با خبرگزاری موج:

کاش قدر سهیلا را بیشتر می دانستم/ سهیلا خودش قربانی بود

رویا جاویدنیا به بهانه پخش وضعیت سفید از آی فیلم2 در مورد نقش سهیلا توضیحاتی داد و در مورد کارهای جدیدش سخن گفت.

کاش قدر سهیلا را بیشتر می دانستم/ سهیلا خودش قربانی بود

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج، وضعیت سفید از جمله سریال های ماندگار و خاطره انگیز تلویزیون در یک دهه گذشته است. حمید نعمت الله در مقام کارگردان این سریال، با دستمایه قرار دادن ماجراهای اعضای خانواده ای که به واسطه موشک باران تهران در سال های پایانی جنگ تحمیلی دور هم جمع شده اند، نگاهی داشته است به دهه نوستالژیک 60 و مناسباتش.

در سریال وضعیت سفید بازیگرانی همچون رابعه مدنی ، ابوالفضل پورعرب ، یونس غزالی، اسماعیل سلطانیان، عباس غزالی ، افسانه بایگان ، لیندا کیانی، سیدجواد هاشمی و ... جلوی دوربین نعمت الله رفته اند. رویا جاویدنیا نیز یکی از بازیگران وضعیت سفید است که البته حضوری نه چندان طولانی اما تاثیرگذار در قصه دارد.

سریال وضعیت سفید

 سریال وضعیت سفید این شب ها بر روی آنتن آی فیلم2 است تا مخاطبان فارسی زبان افغان و تاجیک این کانال به تماشای یکی از بهترین سریال های تلویزیون بنشینند. به همین مناسبت، گفت و گویی با رویا جاویدنیا، بازیگر نقش سهیلا در این سریال داشته ایم که در ادامه می خوانید:

کاراکتر سهیلا در قصه وضعیت سفید حضور چندان طولانی ندارد اما تاثیرگذار است. از بازی در این نقش بگویید و جذابیت هایش برای خودتان.

این که با آقای نعمت‌الله کار کنم به خودی خود برای من خیلی جذاب و مهم بود. این همکاری به نوعی یک شانس بود که گاهی فکر می کنم اگر الان اتفاق می‌ افتاد از آن لذت بیشتری می بردم. بعضی وقت ها انسان قدر فرصت‌ ها را به خوبی نمی‌ داند. همکاری با آقای نعمت ‌الله واقعاً یک شانس برای من بود. از سوی دیگر، نقش سهیلا هم جذابیت های خودش را داشت. اصلا هم مهم نبود که چقدر طول و حضور دارد، بلکه برای من جذاب بود که در جایگاه قرار بگیرم.

البته پیشینه ای از آغاز و کیفیت رابطه سهیلا با بیژن در سریال ارائه نمی شود و شاید همین مسئله مخاطب را کمی سردرگم کند.

چنین امکانی وجود دارد. به هر حال، چیزی از چگونگی آغاز رابطه بیژن و سهیلا گفته نمی شود. شاید چون قصه فرعی بود آن چنان که باید و شاید به آن پرداخته نشد. ا صلا همانطور که اشراه کردم معتقدم ماجرای بیژن و سهیلا خودش می ‌توانست یک قصه اصلی جذاب باشد. اما به هر حال، نقش خیلی خوبی بود و من خاطرات خیلی خوشی با آن دارم. با وجودی که کوتاه هم بود امروز دلم می خواست همان نقش را به من می ‌دادند تا نوع دیگری بازی اش می‌کردم و قدرش را بیشتر می دانستم.

سهیلا رفتار بی رحمانه ای با بیژن دارد در حالی که هنوز هم همسر اوست و به هر حال محبتی میان آنها بوده. فکر نمی کنید این نوع رفتار برای مخاطب ملموس نباشد؟

شاید به این دلیل باشد که خود او در مضیقه است. وضع مالی خوبی ندارد و از سوی دیگر، نظرش نسبت به بیژن هم عوض شده و تصور می‌ کند که به خاطر مسائل مالی به او نزدیک شده است. بیژن در هر صورت شوهر به معنای واقعی و کاملش برای سهیلا نبود. خودش خانواده و دلمشغولی های خاصش را داشت. از طرف دیگر، بیژن عاشق سهیلا نبود و این موضوع را سهیلا متوجه شده بود. قصه سهیلا و بیژن کامل نبود. مخاطب حتی شناخت چندانی از سهیلا هم نداشت. پرداخت چندانی به این کاراکتر نشده بود.

چقدر با سهیلا همذات پنداری داشتید و بابت کارهایش به او حق می دادید؟

حضور سهیلا آن قدر کوتاه است که راستش من خیلی خودم را مشغول او نکردم. نیاز نبود ذهنم را زیاد درگیر سهیلا کنم، چون حضور پررنگی نداشت. اگر نقش طولانی تر بود شاید بیشتر می توانستم درباره اش ساعت ها توضیح بدهم. در همان حضور کوتاه، سهیلا برای من یک زن مظلوم و قربانی بود که مورد سوء استفاده مالی و روانی قرار گرفته بود. شاید یکی از دلایل بی رحمی اش هم به این مسئله برمی‌ گشت.

خودتان اگر در شرایط سهیلا بودید چه می کردید؟

سعی می کردم هیچ وقت خودم را در موقعیت سهیلا گرفتار نکنم، اما اگر جای چنین زنی بودم به نظرم همین کارها و رفتارهای سهیلا را از خودم بروز می دادم. به هر حال، سهیلا یک زن ستمدیده و تنهاست که می‌خواهد حقش را بگیرد.

چه مدت درگیر بازی در سریال وضعیت سفید بودید؟

 خیلی کوتاه، شاید در حد چند روز.

همکاری با حمید نعمت الله چگونه تجربه ‌ای بود؟

 همیشه دلم می خواست که با ایشان کار کنم و از این همکاری واقعا لذت بردم.

چه بازخوردهایی در زمان پخش سریال گرفتید؟

 به دلیل کوتاهی حضور سهیلا، نقش آن قدر که باید دیده نشد و در خاطره بینندگان نماند. مردم خود سریال را خیلی دوست داشتند.

 سریال وضعیت سفید همچنان دیدنی و جذاب به نظر می ‌رسد. دلایل این ماندگاری و جذابیت از نظر شما چیست؟

 وضعیت سفید سریال خوش ساختی است. بازیگران و عوامل خوبی هم در آن حضور داشتند. واقعاً باید به آقای نعمت ‌الله و همکارانش دست مریزاد گفت. قصه سریال فوق العاده بود. عوامل زیادی باعث ماندگاری سریال وضعیت سفید شد و صمیمیت خیلی خوبی در بین عوامل وجود داشت که به خود سریال هم منتقل شده بود. فاصله سریال با مردم کم بود و همه با این اثر همذات پنداری می ‌کردند. بازیگران کاربلد و توانایی هم در سریال حضور داشتند.

 بیننده شبکه آی فیلم هستید؟

 خیلی کم متاسفانه؛ اما جزو شبکه های مورد علاقه ام است. لااقل روزی یک بار سری به آی ‌فیلم می زنم.

 این روزها چه می کنید؟

 بازی ام در سریال سیاوش  به کارگردانی سروش محمدزاده به پایان رسیده است. سر کار آقای آهنج هم بودم که فعلا به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده است. این روزها در یک سریال بازی دارم که قرار است از شبکه نمایش خانگی پخش شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی