English

سامسونگ از مغز انسان برای تشخیص حرکات بدن الهام گرفت

شرکت آی‌. بی‌. ام با الهام از عملکرد مغز انسان موفق به ساخت تراشه ای شده که شرکت سامسونگ از آن در محصولات خود برای شناسایی حرکات دست استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از گجت‌مش، مغز انسان و مغز ماشین آلات با یکدیگر متفاوت هستند. مغز انسان در تجزیه و تحلیل‌های انتقادی خوب عمل کرده و مغز ماشین‌ها برای کار با میزان زیادی از اطلاعات مناسب است.

مغز انسان در مصرف نیرو بهینه و کارآمدتر عمل کرده و مغز ماشین‌ها برای انجام همان حرکات مشابه نیازمند ۱۰۰ میلیون برابر انرژی بیشتر از میزان مصرفی مغز انسان است.

به همین دلیل است که محققان و شرکت های مختلف به ساخت تراشه‌هایی که از ساختار مغز انسان تقلید می‌کنند، علاقه نشان می‌دهند.

تراشهTrueNorthشرکت آی. بی. ام یکی از آنها است. این تراشه دارای ۴۰۹۶ هسته کامپیوتری است که در حدود یک میلیون سلول مغز دیجیتال و ۲۵۶ میلیون اتصالات را پشتیبانی می‌کند.

انتقال این اطلاعات در بین اتصالات دقیقا مانند انتقال اطلاعات در سیناپس‌های انسان صورت می‌گیرد.

اریک ریو، معاون رئیس این پژوهش در موسسه فناوری پیشرفته سامسونگ نشان داد که چگونه می‌توان باTrueNorthکاری کرد تا یک کامپیوتر بتواند حرکات دست را به نحوی بهتر و تنها با استفاده از یک دهم انرژی که توسط تلفن‌های معمولی استفاده می‌شود، شناسایی کند.

شرکت سامسونگ ازTrueNorthدر سنسور بینایی پویا استفاده کرده، که از این تراشه برای تشخیص تصاویر در ۲،۰۰۰ فریم در ثانیه استفاده می کند.

این نوع سرعت برای تولید نقشه های سه‌بعدی، رانندگی خودکار و کنترل کامپیوتر با حرکات بسیار خوب است.

این تراشه به راحتی می تواند حرکت دست، حرکت انگشت، مشت و نیشگون را از حدود ۳ متر دورتر شناسایی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه