English

حفاری در سیارک ها کلید خورد

یک شرکت خصوصی در عرصه اکتشافات فضایی از تدارک دیدن نخستین مأموریت تجاری حفاری در یک جرم فضایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج، شرکت صنایع اعماق فضا(Deep Space Industries) که به اختصار به آنDSIگفته می شود با همکاری دولت لوکزامبورگ در اروپا در نظر دارد تا فضاپیمای بدون سرنشینی موسوم بهProspector - ۱را با هدف بررسی، نقشه برداری و فرود آمدن به سوی یک سیارک پرتاب کند.

پیش بینی می شود این مأموریت مهم پیش درآمدی بر توسعه اکتشافات فضایی در آینده باشد.

شرکتDSIکه در سیلیکن ولی آمریکا واقع شده اعلام کرده است که سیارک مورد نظر در اطراف زمین بوده و به همین دلیل این مأموریت در زمره برنامه های اکتشافی کم هزینه فضایی محسوب می شود.

هنوز مشخص نشده که این مأموریت دقیقا چه میزان هزینه دارد اما گفته می شود ده ها میلیون دلار خرج روی دست مدیران ارشد این شرکت می گذارد.

فضاپیمای بدون سرنشینProspector - ۱تنها ۵۰ کیلوگرم وزن دارد که پس از پرتاب و استقرار در مدار پایین زمین به سوی اعماق فضا پرتاب خواهد شد.

بررسی دقیق سیارک که شامل نقشه برداری از آن می شود و همچنین تشخیص مقادیر مشخصی از مواد معدنی، آب و دی اکسید کربن از جمله مهمترین اهداف این برنامه جاه طلبانه محسوب می شود.

این فضاپیما با ۵۰ سانتیمتر ارتفاع ابعاد کوچکی دارد و با استفاده از صفحات خورشیدی که در بدنه آن نصب شده بخشی از انرژی مورد نیازش را از این طریق تأمین می کند.

دوربین، سیستم های کنترل جهت، حسگرهای ردیاب، طیف سنج نوترونی و پاهای مخصوص فرود از جمله ویژگی های ساختاری این فضاپیمای بدون سرنشین محسوب می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر