English

پدیده انعکاس آسمان شب روی بزرگترین نمکزار جهان + تصاویر

از آنجایی که یافتن یک آسمان کاملا تاریک در جهان پر از چراغ امروزی نادر است، تصاویر مناطق محدودی که زیبایی‌های سماوی را آشکار می‌کنند، بسیار قابل‌توجه هستند.

پدیده انعکاس آسمان شب روی بزرگترین نمکزار جهان + تصاویر

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از گیزمودو، دانیل کردان، عکاس جوان روسی که در رشته فیزیک تحصیل کرده، به بزرگترین نمکزارهای جهان سفر می‌کند که به دلیل دورافتاده بودنشان، بهترین مناظر را می‌تواند از آسمان پر ستاره شب شکار کند.

وی در سفر خود به منطقه «آلتیپلانو» در بولیوی به ثبت تصاویر زیبایی از قوس کهکشان راه شیری و بازتاب آن بر روی نمکزار «سولاردو ییونی» پرداخته است.

کردان به همراه یک تیم به مدت یک هفته خود را با ارتفاع سازگار کردند و سپس به سمت نمکزار حرکت کردند. ارتفاع این منطقه حدود ۳۶۰۰ متر بالاتر از سطح دریا است.

این تیم عکاسی در طول روز یک مسیر را ردیابی کرده و در شب همان مسیر را با استفاده از جی‌. پی‌. اس دنبال می‌کردند.

به گفته کردان، در این مکان به قدری هوا تاریک است که انگار در تونلی سیاه در حال حرکت هستید و حتی ممکن است در این تاریکی شب، در سطوح خطرناک گیر کنید.

نتایج این سفر خطرناک، رسیدن به نقطه غیرقابل تصور بود که در آنجا، زمین به شکل یک آینه کاملا آسمان را در خود منعکس می‌کرد.

کردان برای ثبت این تصاویر از یک دوربین ویژه فیزیک نجومی استفاده کرده و سپس آن‌ها را توسط نرم‌افزارPTGuiبه هم چسبانده و در برنامه فوتوشاپ اصلاح کرده است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه