English

آیین نامه آمارهای ملی علم و فناوری تدوین می‌شود

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: درحال حاضر نهادهای مختلفی درخصوص علم و فناوری آمارهایی را ارائه می کنند از این رو در شورای عتف درحال تدوین آیین نامه ای در این حوزه با شاخص های مشخص هستیم.

آیین نامه آمارهای ملی علم و فناوری تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، وحید احمدی در حاشیه برگزاری ۱۴۲ جلسه کمیسیون های دائمی شورای عتف در وزارت علوم گفت: در این شورا موضوع طرح پایش و ارزیابی علم و فناوری کشور مطرح شده است. طبق بررسی های صورت گرفته اکنون نهادهای مختلفی اقدام به ارائه گزارش های آماری در این حوزه می کنند که لازم است در این زمینه به هماهنگی و همگرایی برسیم.

وی افزود: در حوزه علم و فناوری نیازمند یک آمار هماهنگ هستیم لذا درحال تدوین آیین نامه ای در این زمینه هستیم که این آیین نامه براساس شاخص های ارزیابی بین المللی و متناسب با نیازهای کشور تدوین شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: در جلسه آینده کمیسیون های دائمی شورای عتف این آیین نامه نهایی و برای تصویب به شورای عالی عتف ارسال خواهد شد.

تدوین سازوکاری برای اجرای قانون یک درصد

احمدی با بیان اینکه برای اجرای صحیح قانون اختصاص یک درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی به امر پژوهش ساز و کارهایی تدوین شده است، گفت: قرار است سازمان برنامه در این زمینه نظارت کند و اگر دستگاهی تخلفی در این حوزه داشت از میزان اعتبارات بودجه ای آن توسط سازمان برنامه کم شود.

وی افزود: در واقع سازمان برنامه برای تشویق و تنبیه دستگاه های اجرایی در روند اجرای قانون یک درصد می تواند اعتبارات دستگاه ها را کم یا زیاد کند.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: درحال حاضر تنها ۵ درصد از اعتبارات یک درصد دستگاه های اجرایی برون سپاری شده و به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی اختصاص یافته که این امر صحیح نیست.

بررسی گزارش عملکرد شورای عتف طی دو سال گذشته

احمدی گفت: در این جلسه موضوع بررسی گزارش عملکرد شورای عتف طی دو سال گذشته مطرح شد که تصویب آیین نامه شرح تفصیلی وظایف شورای عتف یکی از مصوبات این شورا در سال های گذشته بوده است.

وی افزود: طبق قانون شورای عتف مسئولیت پیگیری و نظارت بر قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان را برعهده دارد که طی دو سال گذشته این موضوع نیز در این شورا پیگیری و دنبال شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری را یکی دیگر از دستاوردهای شورای عتف عنوان کرد و گفت: درحال حاضر ۵ منطقه ویژه علم و فناوری در استان های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، بوشهر و یزد تصویب شده که مراحل راه اندازی این مناطق درحال پیگیری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه