English

امروزه جهاد دانشگاهی یکی از قطب‌های انرژی تجدیدپذیر در کشور است

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: امروزه جهاد دانشگاهی به سبب فعالیت‌های خود، یکی از قطب‌های انرژی تجدیدپذیر در کشور است و در استان آذربایجان‌شرقی نیز سازمان ما، به عنوان دبیر این ستاد انتخاب شده است.

امروزه جهاد دانشگاهی یکی از قطب‌های انرژی تجدیدپذیر در کشور است

به گزارش خبرگزاری موج، نجف قراچورلو در برنامه «سحرلر» شبکه استانی سهند، با اشاره به برنامه‌های آینده سازمان جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: تا سه سال آینده دو پژوهشکده دیگر در سطح ملی، به شمار پژوهشکده‌های جهاد دانشگاهی استان اضافه می‌شود که یکی از آن‌ها درخصوص خدمات پزشکی و دیگری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد بود.

وی با اشاره به سابقه تشکیل نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی، عنوان کرد: در سال ۵۹ و با دستور امام خمینی(ره) شورای انقلاب فرهنگی و پس از آن جهاد دانشگاهی تشکیل شد و واحد استانی آذربایجان شرقی از اولین واحدهای تشکیل شده پس از استان تهران بود، به نوعی می‌توان گفت ستاد انقلاب فرهنگی از تبریز تشکیل شده است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس نیز فعال بوده و در آذربایجان‌شرقی نیز در طول دوران دفاع مقدس در دانشکده فنی دانشگاه تبریز با مدیریت جهاددانشگاهی، برای پشتیبانی جنگ، مهمات ساخته می‌شد که در بمباران این دانشکده، ۲۲ تن از همکاران ما به شهادت رسیدند.

قراچورلو گفت: جهاد دانشگاهی استان در برنامه سه سال آینده خود تشکیل سه گروه تخصصی برای توسعه فعالیت‌های خدمات پزشکی را در دستور کار قرار داده است که تا پایان امسال یکی از این گروه‌ها تحت عنوان گروه تخصصی بررسی اختلالات ژنتیکی و تاثیر آن در ناباروری تشکیل خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در این نهاد معاونت تجاری‌سازی و اشتغال دانشجویان، به امر تجاری‌سازی فناوری‌ها مشغول است، خاطرنشان کرد: نیروهایی که در جهاد دانشگاهی حضور دارند، از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند و با تجاری‌سازی فناوری‌های تولیدشده در جهاد، چندین شغل مستقیم و غیرمستقیم به وجود می‌آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه