English

معمای ساخت طناب در عصر پارینه سنگی حل شد

دیرینه شناسان با کشف ابزاری عجیب متوجه شدند که انسانها در عصر پارینه سنگی چگونه طناب می ساختند.

معمای ساخت طناب در عصر پارینه سنگی حل شد

به گزارش خبرگزاری موج، دیرینه شناسان در بررسیهایی که در آلمان انجام دادند موفق به کشف ابزارهایی شده اند که با توجه به حفره های موجود در آنها به خوبی مشخص است که برای ساخت طناب به کار گرفته می شده است.

پیشتر دیرینه شناسان موفق به کشف بقایای طنابهایی متعلق به دورانهای بسیار دور شده بودند اما هیچگاه مشخص نشده بود که این وسیله کاربردی چگونه ساخته می شود.

این کشف مهم در غاری واقع درجنوب غرب آلمان صورت گرفته است. دیرینه شناسان دانشگاهLiègeحالا می توانند تاریخچه پیدایش طناب را دوباره بنویسند.

آنچه که آنها پیدا کرده اند ابزارهای ساخته شده از عاج ماموتهای باستانی است که تا ۲۴ سانتیمتر طول دارند. در این ابزارها حفره هایی به قطر ۷ تا ۹ میلیمتر دیده می شود که عملکرد آنها چیزی جز ساخت طناب به نظر نمی رسد. در دل این حفره ها شکافهای چرخشی دیده می شود که فرآیند بافت طناب را نهایی می کرده اند.

به باور دیرینه شناسان، این ابزارها پیشرفته ترین وسایل زمان خود در ساخت طناب بوده اند و نمی توان آنها را صرفا وسایلی دکوری به شمار آورد.

آنها معتقدند که با بررسی دقیق این ابزارها می توان گفت که در حدود ۴۰ هزار سال پیش، انسانها چگونه یکی از مهمترین ابزارهای شکار و زندگی خود را می ساختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه