English

مسابقات دانشجویی روبات‌های پرنده برگزار می‌شود

اولین دوره مسابقات روبات‌های پرنده با مشارکت و میزبانی انجمن علمی دانشجویان برق و با هدف ارنقای فناوری روباتیک برگزار می شود.

مسابقات دانشجویی روبات‌های پرنده برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری  موج، این مسابقه نخستین رقابت علمی روبات‌های پرنده در ایران است که در دو بخش سرعت و فضای بسته (Indoor) با حضور بیش از ۱۵۰ دانشجو از سراسر ایران اجرا می‌شود. ایجاد پویایی در میان جامعه مهندسان ایرانی به ویژه دانشجویان مهندسی برق، ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه و معرفی فناوری روباتیک ایران به جامعه بین‌المللی از جمله اهداف برگزاری این رقابت است که از این پس به صورت سالانه در ایران برگزار خواهد شد.

اولین دوره مسابقات روبات‌های پرنده با مشارکت و میزبانی انجمن علمی دانشجویان برق و دانشگاه صنعتی مالک اشتر ۶ تا ۸ مردادماه جاری برگزار می‌شود. سید مرتضی جابری‌فرد، دبیر اولین مسابقه روبات‌های پرنده در این باره گفت: «شرکت‌کنندگان در بخش سرعت پرنده‌های بدون سرنشین با کنترل دید غیر مستقیم باید توسط دوربین و فرستنده تصویر پرنده خود را هدایت کرده و زودتر از رقبای خود به مقصد برسند. در بخش فضای بسته(Indoor) نیز تیم‌های شرکت‌کننده باید با موفقیت اشیاء مهم را در شرایطی خاص مثل حرارت بالا، دود غلیظ و… از داخل ساختمان مبدأ برداشته و در مقصد که سطحی متحرک است، فرود آورند.» وی ادامه داد: «روبات‌های پرنده، در صنایع آینده نقش موثری خواهند داشت، در حال حاضر پهپادها برای شرکت در عملیات‌های دفاعی، شناسایی، مقابله با بحران، امداد رسانی، نظارت بر مرزها، تنگه‌ها، نیروگاه‌ها، خطور انتقال انرژی و مناطق مهم کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند.» این مسابقات طی سه روز در ورزشگاه ساصد(مجموعه ورزشی سازمان صنایع دفاع) برگزار می‌شود و در اولین دوره از این رویداد، تیم‌های اول تا سوم لیگ سرعت به ترتیب ۱۵۰ میلیون ریال، ۷۰ میلیون ریال و ۳۰ میلیون ریال دریافت خواهند کرد و به تیم‌های اول تا سوم لیگ Indoor نیز به ترتیب مبلغ ۵۰ میلیون ریال، ۳۰ میلیون ریال و ۲۰ میلیون ریال به عنوان جایزه نقدی اعطا می‌شود. اهدای جوایز به این دانشجویان کمک می‌کند تا با دلگرمی بیشتری برای توسعه ایده‌های خود تلاش کنند. در حاشیه این مسابقات غرفه‌هایی برای نمایش دستاوردهای علمی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور ایجاد خواهد شد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه