English

آنتی بادی‌های سرطان به درمان ایدز کمک می کنند

یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که آنتی بادی‌های قدرتمند می‌توانند در از بین بردن سلول های آلوده HIV - ۱ مفید باشند.

آنتی بادی‌های سرطان به درمان ایدز کمک می کنند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از تک تایمز، این یافته‌ها می‌تواند به درمان‌های ایمونوتراپی جدید برای اچ‌. آی‌. وی کمک کند.

گروهی از محققان از دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، نشان دادند که این آنتی بادی‌های قوی می توانند گیرنده آنتی ژن کایمریک(نوع خاصی از سلول که معمولا با نام.CARs.شناخته می‌شود) را تولید کنند. این انواع خاص از سلول‌های ایمنیTبه صورت مصنوعی و برای یک هدف خاص ایجاد شده اند. این سلول‌ها به سلولهای Tفرد بیمار آموزش می‌دهند که پروتئین‌هایی را که در سطح سلول های سرطانی هستند شناسایی کرده و آن‌ها را تخریب کنند.

ایمونوتراپی‌های کنونی بر روی این گیرنده‌های کایمریک و چگونگی مبارزه آنها با سرطان تمرکز کرده اند..با این حال، یافته‌های اخیر نشان داده اند که آنها همچنین واکنش قوی در برابر اچ‌. آی‌. وی داشته و می‌توانند به توسعه درمان‌های جدید منجر شوند.

سیستم ایمنی بدن انسان در ابتدا قادر است تا به حملات ویروسهای اچ‌. آی‌. وی واکنش نشان داده و با آنها مبارزه کند. با این حال قابلیت مخفی شدن ویروسها در سلول هایTمختلف و تکثیر سریع آنها در نهایت به کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن منجر شده و این امر باعثمی‌شود که بدن انسان در برابر عفونت و سایر بیماریهای دیگر نیز آسیب پذیر شود.

در سال‌های اخیر، جوامع علمی و پزشکی در جستجو برای راههایی در مورد چگونگی افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با اچ‌. آی‌. وی بوده‌اند.

اکنون این یافته‌های جدید می‌تواند به توسعه یک ایمونوتراپی جدید برای مبارزه با حملات ویروس اچ‌. آی‌. وی کمک کند. در تست‌های آزمایشگاهی اخیر، محققان دریافتند که هفت پادتن خنثی کننده اچ‌. آی‌. وی که به تازگی کشف شده‌اند توانایی آن را دارند که از تکثیر سلولهای کشندهTو در نهایت تکثیر ویروس اچ. آی. وی جلوگیری کنند.

با این حال آنها برای تعیین اثر این گیرنده‌ها در بدن انسان به تحقیقات بیشتری نیاز دارند.

محققان این پژوهش کمک‌های مالی خود را از مرکز تحقیقات ایدز، بنیاد بهداشت و درمان ایدز، موسسه پزشکی ترمیمی کالیفرنیا و موسسه ایدز دانشگاه کالیفرنیا به دست آوردند.

با توجه به داده‌های ارائه شده از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، بیش از ۱٫۲ میلیون آمریکایی تا ماه ژوئن ۲۰۱۶ مبتلا بهاچ‌. آی‌. ویهستند. از هر هشت نفر نیز یک نفر به این بیماری مبتلا بوده و از آن بی اطلاع است.در سال ۲۰۱۴، حدود ۴۴۰۷۳ نفر در این کشور مبتلا به اچ‌. آی‌. وی بودند که این نرخ در مقایسه با نرخ سال ۲۰۰۵ دارای کاهش ۱۹ درصدی است.

این پژوهش درJournal of Virologyبه چاپ رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه