English

سامانه «پژوهش‌کار» رونمایی شد

سامانه «پژوهش‌کار» با حضور معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران رونمایی شد.

سامانه «پژوهش‌کار» رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری موج، ظهر امروز دوشنبه سامانه «پژوهش‌کار» با حضور دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایرانداک رونمایی شد.

مریم نظری مجری طرح سامانه «پژوهش‌کار» در توضیح این طرح گفت: این سامانه‌ای برای یادگیری، آموزش و ارزیابی پژوهش است و تمام کسانی که درگیر کار پژوهش، داوری پژوهش، راهنمایی پژوهش، نشر پژوهش و یا تجاری‌سازی پژوهش هستند، می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: با «پژوهش‌کار» امکان یادگیری و آموزش پژوهش در یک ایستگاه ممکن می‌شود و نیاز به متوقف کردن پژوهش‌های رفع‌تکلیفی و بداخلاقی‌های علمی از طریق کمک به خودتوانمندسازی خانواده تحقیق و توسعه دانشگاهی را برطرف می کند.

مجری طرح سامانه «پژوهش‌کار» یادآورشد: درحال حاضر پژوهش ها و پایان نامه هایی که صورت می گیرد، اثربخش نیست برهمین اساس ما می توانیم به پژوهشگران آموزش دهیم تا پژوهش هایی که انجام می دهند را کیفی تر انجام دهند.

وی ادامه داد: ناکافی بودن روش تحقیق برای پژوهش مولد، منحصر به فرد بودن هر پژوهش، پژوهشگر که نیاز به مهارت دارد تا پژوهش مولد تولید کند و زمان بر بودن تغییر در نظام آموزش و ارزشیابی پژوهش، منجر به طراحی سامانه «پژوهش کار» شد.

نظری خاطرنشان کرد: تمرکز در «پژوهش کار» منجر می شود که سه دانش در فرد ایجاد شود که از طریق روش تحقیق دست یافتنی نیست. پژوهشگران با استفاده از این سامانه یاد می گیرند که چگونه پژوهش را طراحی، اجرا و ارایه دهند.

وی با بیان اینکه با استفاده از این سامانه استانداردهای آموزش ارزیابی و پژوهش ارتقاء می‌یابد خاطرنشان کرد: مخاطبان این سامانه پژوهش کاران و باورمندان به رویکرد شروع از خود هستند.

نظری در باره شیوه طراحی سامانه گفت: طراحی فیزیکی سامانه از چند سایت بین المللی معتبر در آموزش، الگو برداری شده و در آن دسترسی آسان و سریع را ایجاد کرده است.

مجری طرح سامانه «پژوهش‌کار» افزود: برای اثر بخش کردن پژوهش ها وزارت علوم نیز با پر رنگ کردن آیین نامه و بخش نامه ها می تواند به ما کمک کند به طوری که این سامانه را به عنوان مرجع ارایه پژوهش مطرح کند.

نظری هدف از طراحی این سامانه را توقف پژوهش های رفع تکلیفی عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه