English

نسل جدید کارت‌های حافظه جایگزین میکرو اس دی ها می‌شود

فناوری جدیدی ساخت کارت های حافظه جدید موسوم به UFS را ممکن کرده تا به تدریج کارت های حافظه میکرو اس دی به فراموشی سپرده شوند.

نسل جدید کارت‌های حافظه جایگزین میکرو اس دی ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ورج، سامسونگ برای نخستین بار از ساخت کارت های حافظه UFS (Universal Flash Storage) خبر داده که در مدل های ۳۲، ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار می شوند.

مهم ترین مزیت این کارت های حافظه سرعت بسیار بالای قرائت اطلاعات توسط آنهاست. به گونه ای که این سرعت پنج برابر بیشتر از کارت های میکرو اس دی خواهد بود.

سرعت قرائت اطلاعات در کارت های UFS برابر با ۵۳۰ مگابایت در ثانیه است. بنابراین کل اطلاعات مربوط به یک فیلم سینمایی full HD پنج گیگابایتی را می توان از این طریق در عرض ۱۰ ثانیه قرائت کرد. اما این رقم در مورد پیشرفته ترین مدل های کارت حافظه میکرو اس دی حدود ۵۰ ثانیه است.

سرعت نگارش یا write داده ها هم در کارت های حافظه جدید بهتر شده و به ۱۷۰ مگابایت در ثانیه رسیده است. این رقم دو برابر سریع ترین کارت های حافظه میکرو اس دی است. به عنوان نمونه سرعت نگارش اطلاعات در کارت های حافظه SanDisk Extreme Pro به ۱۰۰ مگابایت در ثانیه می رسد. این رقم در مقایسه با کارت های حافظه عادی تا هشت برابر سریع تر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه