English

۶ ترفند کاربردی اینستاگرام برای افزایش فوری فالوور

دقت کردید که همیشه در شبکه های اجتماعی، آنهایی بیشترین طرفدار و فالوور را دارند که قابلیت‌های جدید را زودتر از بقیه کشف می‌کنند!

6 ترفند کاربردی اینستاگرام برای افزایش فوری فالوور

به گزارش خبرگزاری موج، دقت کردید که همیشه در شبکه های اجتماعی، آنهایی بیشترین طرفدار و فالوور را دارند که قابلیت‌های جدید را زودتر از بقیه کشف می‌کنند! مثلاً همین حالا در اینستاگرام پیج‌هایی هستند که به کمک قابلیت‌هایی مثل close friend، igtv و... توانسته‌اند در مدت زمان خیلی کوتاه و با کمترین هزینه، از بقیه جلو بزنند.

درواقع مزیت رقابتی این پیج‌ها، فقط و فقط استفاده از ترفندهای کاربردی اینستاگرام بوده است. برای اینکه شما هم از رقبا عقب نمانید، این مطلب را برای‌تان آماده کردیم. در این مقاله قرار است نکات کاربردی و خاصی را به شما آموزش بدهیم تا بتوانید به کمک‌شان، با هزینۀ اندک از رقبایتان جلو بزنید و مخاطب بیشتری را به سمت پیج‌تان جذب کنید.

ترفندهای اینستاگرام برای افزایش فالوور

 ترفندهای اینستاگرام که در ادامه از آنها صحبت می‌کنیم اغلب به‌درد کسانی می‌خورد که می‌خواهند از اینستاگرام کسب درآمد کنند، اما با این حال صاحبان پیج‌های شخصی هم می‌توانند از آنها برای افزایش فالوور استفاده کنند.

1.به‌موقع پست بگذارید!

طبق آخرین تغییرات در اینستاگرام، پست‌ها دیگر طبق زمان انتشار به کاربران نمایش داده نمی‌شوند و ممکن است پست شما که همین الان آن را منتشر کردید، به انتهای feed مخاطبان برود و اصلاً توسط خیلی از آنها دیده نشود! چیزی که اینستاگرام در زمان نمایش پست‌ها به آن توجه می‌کند، میزان تعامل آن‌هاست نه اینکه کدام جدیدتر است و کدام قدیمی‌تر!

به‌غیراز این موضوع برای اینکه بتوانید بیشتر فالوور بگیرید، باید به اکسپلور اینستاگرام هم توجه ویژه‌ای داشته باشید، چراکه اگر بتوانید پای پست‌هایتان را به اکسپلور بکشانید، خیلی راحت‌تر از قبل می‌توانید جلب توجه کنید.

پس برای رفتن به اکسپلور و همینطور نمایش پست‌تان در صدر بقیۀ پست‌ها به کاربرانی که شما را فالو کرده‌اند، باید حواستان به این موضوع باشد که مخاطبان شما در چه ساعت‌هایی در اینستاگرام می‌پلکند تا به‌محض انتشار پست، بیشترین تعامل را (لایک و کامنت و اشتراک‌گذاری و ...) کسب کنید.

پست

2.زمان انتشار پست را اعلام عمومی کنید

یکی از بهترین کارها شرطی کردن مخاطبان است. مثلاً به آنها بگویید که دقیقاً راس ساعت 9 شب پست جدید منتشر می‌کنید. به این ترتیب مخاطبان در همین زمان به سراغ پیج شما می‌آیند و پست‌تان را می‌بینند.

البته یک کار دیگر هم می‌توانید بکنید؛ از مخاطبان‌تان بخواهید که با فعال کردن گزینۀ نوتیفیکیشن از زمان انتشار تمام پست‌هایتان باخبر شوند. چطور؟

کاربران می‌توانند با کلیک روی گزینۀ notification در پیج موردنظرشان، به‌محض انتشار استوری یا پست توسط همان پیج، خبردار شوند. درواقع اگر مخاطب گزینۀ notification پیج شما را فعال کند، به محض اینکه یک پست بگذارید، اینستاگرام برایش نوتیفیکیشن ارسال می‌کند. به شکل زیر دقت کنید:

اینستاگرام

حالا اگر شما بتوانید با ارائه محتوای خوب، آنها را ترغیب به روشن کردن این گزینه کنید، در همان لحظات اول انتشار پست، تعداد زیادی لایک و کامنت دریافت خواهید کرد. به این ترتیب راه‌تان راحت‌تر به اکسپلور و جذب مخاطب جدید باز می‌شود. علاوه‌بر‌این، اینستاگرام به پیج‌هایی که مخاطبان گزینۀ notification را برای آنها فعال کرده‌اند، اهمیت بیشتری می‌دهد. برای ترغیب مخاطبان به روشن کردن این گزینه می‌توانید از راهکارهایی مثل مسابقه و... هم کمک بگیرید.

3. از دایرکت نهایت استفاده را ببرید

اینستاگرام پیج‌هایی که مخاطبان به آن دایرکت می‌دهند را بیشتر دوست دارد. این یعنی اینکه اگر بتوانید با مخاطبان‌تان از طریق دایرکت ارتباط برقرار کنید، احتمالاً راحت‌تر پست‌هایتان در هشتگ‌ها دیده می‌شود و در نهایت به اکسپلور می‌رسد. اما چطور مخاطبان را ترغیب به دایرکت دادن کنیم؟

مثلاً خیلی از پیج‌ها به مخاطبان‌شان می‌گویند که برای اطلاع از قیمت دایرکت بدهند، خیلی‌های دیگر آنها را ترغیب می‌کنند که برای دریافت لینک یک صفحه از سایت مثل لینک یک دوره خاص و... به دایرکت مراجعه کنند و هزاران هزار ایدۀ خلاقانه دیگر.

4. با close friend احساس خاص بودن به مخاطبان بدهید!

کلاً یکی از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال، دادن احساس خاص بودن به مخاطبان است! خیلی از سایت‌های سطح وب فارسی یا انگلیسی با ارائه اکانت‌های رایگان و پولی، مخاطبان را به مخاطبان طلایی، نقره‌ای و... دسته‌بندی کرده‌اند و احساس خاص بودن به آنها می‌دهند.

شما هم می‌توانید با استفاده از قابلیت close friend چنین حسی را در مخاطبان‌تان ایجاد کنید و تعامل بیشتری را جذب کنید.

مثلاً کافیست بگویید: مخاطبانی که دوست دارند محتواهای متفاوتی را در استوری‌ها مشاهده کنند، به دایرکت پیام بدهند تا آنها را در close friend عضو کنیم. در ادامه هم استوری‌های متفاوت‌تری برای این دسته از کاربران منتشر کنید تا آنها احساس نزدیکی بیشتری به شما کنند و سریع‌تر تبدیل به خریدار محصولات‌تان شوند یا راه شما را برای رفتن به اکسپلور باز کنند.

5. سراغ هشتگ‌های کم‌رقابت بروید

در دنیای دیجیتال مارکتینگ کلمۀ ارزشمندی به اسم اقیانوس آبی وجود دارد. این کلمه به این موضوع اشاره می‌کند که بازارهای خلوت در عین اینکه مشتریان کمتری دارند، اما ارزش‌شان زیادتر است. چرا؟ چون رقابت در آنها کمتر است و می‌توانید به راحتی دیده شوید.

در مورد هشتگ‌های اینستاگرام هم شرایط به همین صورت است! اضافه کردن هشتگ‌های شلوغ به پست‌های اینستاگرامی در نگاه اول شاید معقولانه باشد، اما اگر قرار باشد اصلاً پست‌تان در آنها به دلیل رقابت بالا دیده نشود، چه فایده‌ای دارد؟

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قلق‌های هشتگ‌گذاری را یاد بگیرید. به این ترتیب می‌توانید در مقابل چشم تعدادی از مخاطب‌ها ظاهر شوید و همان‌ها را به راحتی به دنبال‌کننده تبدیل کنید.

البته یک نکته مهم را فراموش نکنید. الزاماً هشتگ‌های شلوغ و پررقابت، هشتگ‌های پربازدید نیستند! خیلی مواقع ممکن است یک هشتگ دورافتاده که پست‌های زیادی هم برایش منتشر نشده، خیلی بازدید زیادی داشته باشد.

6. تست کنید!

نکتۀ آخر درواقع یک ترفند اینستاگرام نیست، بلکه توصیه‌ای است که خیلی از کسب‌وکارهای موفق اینستاگرامی از آن پیروی می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم همیشه هم به‌دنبال پیداکردن بهترین راهکارها نباشید. درواقع خیلی از راهکارها را خود شما باید با تست‌کردن پیدا کنید!

خیلی از کسب‌و‌کارهای موفق یا پیج‌های پربازدید با تست کردن هشتگ‌های ریز و کوچک، توانسته‌اند هشتگ‌های پربازدید و کم‌رقابت را پیدا کنند. خیلی از مدیران پیج‌ها با انتشار انواع مختلف محتوا در اینستاگرام، در نهایت محتوای مناسب مخاطبان خودشان را به دست آوردند، خیلی‌های دیگر هم با تبلیغات اینستاگرام در انواع پیج‌های تبلیغاتی، توانسته‌اند پیج‌های ارزان اما پربازده را پیدا کنند و...

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر واقعاً می‌خواهید از دیگران جلو بزنید، حتماً خودتان هم تست کنید و فقط منتظر بقیه نباشید.

کلام آخر؛ دانش، مزیت رقابتی شماست!

به‌عنوان کلام آخر؛ همانطور که ابتدای مقاله هم گفتیم، خیلی از پیج‌های اینستاگرامی صرفاً با زودتر خبردار شدن از قابلیت‌های اینستاگرامی یا ترفرندهایی که عمومی شده‌اند، توانسته‌اند با کمترین هزینه از رقبا فاصله بگیرند.

درواقع می‌توانیم بگوییم که دانش در دنیای بازاریابی دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی، مزیت رقابتی یک کسب‌وکار است!

اگر شما هم به‌دنبال افزایش دانش‌ و در ادامه افزایش فالوور هستید، پیشنهاد می‌کنیم علاوه‌بر به‌کارگیری توصیه‌های بالا به وب‌سایت دیدوگرام هم مراجعه کنید. این وب‌سایت همیشه مقالات ارزشمندی را در مورد اینستاگرام به‌طور رایگان منتشر می‌کند که می‌تواند برگ برندۀ شما در دنیای شلوغ و پر از رقابت اینستاگرام باشد. علاوه‌براین، در زمینه آموزش گام به گام اینستاگرام دوره‌های تخصصی مختلفی دارد که می‌تواند برای راه‌اندازی کسب‌وکار در فضای اینستاگرام کمک‌تان کند و زودتر شما را به آن هدفی که دارید برساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه