سرخط خبرها
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده
  • نایب رئیس کمیسیون کشاورزی: زمان گرانی نان نبود/ فشار نباید از جیب مردم جبران شود
  • دزدی در کمپ تیم ملی فوتبال انگلیس
  • تاج: ۵۰ هزار پرچم ایران برای سیاتل چاپ کردیم
  • دنیامالی: باید به باشکوه‌تر شدن مراسم وداع با رهبر شهید کمک کنیم
  • ۹ تیر، تشییع پیکر شهدای تفحص‌شده مدرسه شجره طیبه میناب
  • بقائی خطاب به روبیو: صلح با تداوم سیاست‌های آمریکا ممکن نیست
  • عزاداری ملی‌پوشان فوتبال ایران در شب تاسوعای حسینی
  • انتقاد وزارت صمت به افزایش بالای قیمت خودرو توسط ایران خودرو
  • چاقی کودکان و نوجوانان: تهدیدی خاموش برای سلامت نسل آینده
  • ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال
  • نایب قهرمانی تیم‌های ملی در جام هاکی روی یخ روسیه
  • ترامپ مدعی شد بمباران مدرسه میناب و کشتار دانش‌آموزان کار ارتش آمریکا نبوده است
  • خلبان جنگنده آمریکایی: پهپادهای ایرانی با چینشی چون عروس دریایی و سفینه فضایی حرکت می‌کردند
  • شوک بزرگ برای جامعه اطلاعاتی آمریکا: خلبان جنگنده F-۱۵ ساقط شده در ایران برای اولین‌بار ازایران فاش کرد
  • تمهیدات حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در مسیرها و میعادگاه‌های وداع با قائد شهید امت
  • موی‌تای قهرمانی جهان؛ دو فینالیست و ۶ برنز سهم ایران

فناوری تلفن همراه در ایران ۲۶ ساله شد

امروز یکشنبه ۱۹ مردادماه فناوری تلفن همراه در کشور ۲۶ ساله شد.

26 امین سالگرد همراه اول

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران ۱۹ مرداد ۱۳۷۳، با واگذاری ۴ سیم‌کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، عرضه سیم‌ کارت در ایران توسط همراه اول رسماً آغاز شد.

بهره‌برداری از اولین فاز شبکه تلفن همراه کشور، ابتدا در مرداد ماه سال ۱۳۷۳ در شهر تهران با ۲۴ سایت BTS و با ظرفیت ۹۲۰۰ شماره آغاز شد و به دنبال استقبال مردم، شرکت مخابرات ایران درصدد گسترش پوشش آن از تهران به کل کشور برآمد.

هم‌راستا با تغییر پارادایم‌هاى ارتباطى در دنیا و متناسب با نیاز و تقاضای مردم، توسعه شبکه تلفن همراه در اهداف عالى مجموعه مخابرات کشور قرار گرفت.

در ادامه و بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هیأت دولت اساسنامه شرکت ارتباطات سیار را با سرمایه ۲۰۰۰ میلیارد ریال تصویب کرد و تمامی وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه اول) واگذار شد.

با جدی شدن خصوصى‌سازى صنعت مخابرات کشور، این شرکت با درک اقتضائات جدید بازار رقابت، از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را با نام تجارى «همراه اول» ادامه داد.

در سال ۱۳۸۹ این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و در ۲۸ آذر ۱۳۸۹، پنج درصد سهام (معادل ۱۰۳ میلیون سهم) خود را در فرابورس عرضه کرد. روز ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ نماد «همراه اول» در بازار بورس بازگشایی شد و این شرکت از آن سال در بازار بورس ایران حضور دارد.

شرکت ارتباطات سیار ایران با بیش از ۹۰ میلیون مشترک در تمامی شهرهای کشور و حدود ۴۵ هزار روستا (بیش از ۹۰ درصد روستاها) و بیش از ۷۴ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور، ۹۷ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش دارد. این اپراتور علاوه بر این که پیشتاز در عرضه سیم‎کارت بوده است، پس از دریافت مجوز ارتقاى خدمات نسل ٣ و نسل هاى بالاتر از آن در تاریخ ٤ شهریور ١٣٩٣ با نوسازی مداوم شبکه خود، به روزترین تجهیزات شبکه تلفن همراه کشور را در اختیار مشترکان خود قرار داده است.

هم اکنون همراه اول با داشتن بیش از ۴۵ هزار و ۶۰۰ سایت و ۳۵.۶ میلیون مشترک ۳G و ۴G، وسیع‌ترین شبکه باند پهن سیار را در اختیار دارد.

 اپراتور اول در چند سال گذشته، در ارزیابی هاى رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) همواره عنوان برترین جایگاه اپراتورهای تلفن همراه کشور را برای خود حفظ کرده است.

ارزش شرکت ارتباطات سیار ایران به عنوان تنها اپراتور بورسی ایران، طی شش ماه گذشته بیش از چهار برابر شده است و به ارزش بازار حدود ۱۴۰هزار میلیارد تومانی رسیده است.

همچنین لازم به ذکر است، همراه اول در فروردین ماه سال جاری توانست به رکورد بیش از ۱۱ پتابایت ترافیک دیتای روزانه دست یابد که رشدی دو و نیم برابری را نسبت به میانگین روزانه ترافیک دیتا در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه