English

معرفی انواع روش های خرید بازی PS۴

کنسول های بازی PS4 نسل جدیدی از بازی های گرافیکی را به ارمغان آوردند که در این مقاله به بررسی روش های خرید بازی برای این نسل از کنسول های بازی می پردازیم.

معرفی انواع روش های خرید بازی PS4

به گزارش خبرگزاری موج، همراه با معرفی و روی کار آمدن کنسول های بازی نسل چهارم، انواع جدیدی از بازی های رایانه ای و روش های تازه ای برای عرضه ی آن ها نیز راه خود را به بازار باز کردند. هر نوع از این بازی ها خود دارای نسخه های متفاوت با خصوصیات منحصر به فرد و البته قیمت های گوناگون می باشند که در این مقاله قصد داریم شما را با انواع این بازی ها و نسخه هایشان در خصوص کنسول پلی استیشن 4 آشنا سازیم.

خرید بازی PS4 به صورت فیزیکی (دیسک)

بازی فیزیکی همان دیسک است که از بازار فیزیکی خریداری می کنید و تا به امروز معمول ترین شیوه ی خریداری بازی ها بوده است؛ البته تا قبل از شروع عرضه بازی ها به صورت دیجیتالی و دیجیتالی اشتراکی (ظرفیتی برای PS4)! خرید بازی به صورت فیزیکی در مقایسه با دیجیتالی، مزایا و معایبی دارد که در مباحث بعدی توضیح می دهیم.

دیسک های فیزیکی که از ابتدا تا کنون به عنوان شیوه ی سنتی عرضه ی بازی از آن ها یاد می شود، امروزه در قالب نسخه های گوناگون روانه ی بازار می شوند که محتویات هر نسخه با دیگری و البته قیمت آن ها تفاوت هایی دارند. در ادامه به برخی از این نسخه ها اشاره می کنیم.

نسخه ی استاندارد: این نسخه همان نسخه ی خام و استاندارد بازی است که فقط محتویات پایه و اولیه ی بازی در آن وجود دارد و معمولاً بیشتر از همه ی نسخ های دیگر در دسترس کاربران قرار می گیرد و کمترین قیمت را در بین دیگر نسخه ها دارد.

نسخه ی Deluxe: Deluxe در لغت به معنای لوکس و مجلل بوده و منظور از نسخه ی Deluxe، یک نسخه ی برتر از بازی است که اصولاً محتویات بیشتری نسبت به نسخه ی استاندارد دارد و به طبیعتاً گرانتر است. به عنوان مثال در بازی Star Wars Battlefront (2015)، در نسخه ی Deluxe، بازیکن به تعداد بیشتری آیتم نسبت به نسخه استاندارد، مانند چند اسلحه و نارنجک جدید دسترسی داشت و البته قیمتش هم 5 دلار گران تر از نسخه استاندارد بود. بسته به بازی، اختلاف محتویات و قیمت نسخه های مختلف یک بازی بسیار متفاوت هستند.

نسخه ی Ultimate: این نسخه تمامی محتویات نسخه ی Deluxe را دارد و علاوه بر آن، اجازه ی دسترسی بازیکن به تمام DLC ها (آیتم ها و محتویات قابل دانلود بعد از هر آپدیت) را می دهد و گران تر از نسخه Deluxe است. نکته اینجاست که نسخه Ultimate هر بازی اغلب قبل از عرضه آپدیت ها و Season Pass های بازی عرضه می شوند و اغلب مواقع شما نمی دانید که با خرید این نسخه و پرداخت مبلغ بیشتر از چه امتیازاتی بهره مند می شوید!

نسخه ی Limited: این نسخه گرانترن نسخه ی هر بازی بوده و هماطور که از نامش پیداست، در تعداد محدود عرضه می شود و محتویات بیشتر و خاص تری نسبت به تمامی نسخه های دیگر در اختیار مشتریان قرار می دهد؛ مانند پک فلزی، محتویات فیزیکی مختلف که می تواند یک اکشن فیگور، نقشه فیزیکی بازی، پلی لیستی از موزیک های بازی باشد. در برخی موارد حتی یک یا چند سی دی اضافه که محتویات بیشتری را به خریداران آن نسخه ارائه می کند نیز در پک Limited وجود دارد. به عنوان مثال، نسخه ی Limited بازی Call Of Duty: Black Ops 4 که با نام Mystery Box Edition  عرضه شده و از Mystery Box بخش زامبی این بازی الهام گرفته است، حاوی جعبه ی ترسناکی با طرح اسکلت است که نور دارد از آن صدای زامبی به گوش می رسد! داخل این جعبه ی 200 دلاری، سی دی بازی در یک پک فلزی خاص بسه بندی شده و همراه آن چند اکسسوری از چند کاراکتر بخش زامبی این بازی، یک پازل هزار تکه، یک دفترچه کمیک، یک آهنربای چسبان با طرح بازی، سه طرح چاپ سنگی از سه قسمت بخش زامبی این بازی، ده عدد استیکر ده کاراکتر اصلی بخش چند نفره ی بازی و نیز محتویات اضافه ای از بخش زامبی و بخش چند نفره ی بازی همراه با Black Ops Pass وجود دارد! خریداران این نسخه همچنین از تمامی مزایا و محتویات اضافه ای که در آینده عرضه می شوند نیز بهره مند خواهند شد.

r1

خرید بازی PS4 به صورت Collector’s Edition

نسخه ی Collector’s Edition همانطور که از نامش پیداست، نسخه ی مخصوص افراد، یا بهتر است بگوییم کلکسونر هایی است علاقه مند به جمع کردن کلکسیونی از آیتم های منحصر به فرد از هر بازی هستند و در پکیج خاص این نسخه از هر بازی علاوه بر دیسک فیزیکی که اصولاً در یک بسته بندی منحصر به فرد و قالباً فلزی ارائه می شود، آیتم های خاص دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال در مورد نسخه ی Collector’s Edition بازی Gears of War 4، یک اکشن فیگور بسیار خاص و منحصر به فرد، یک چاپ سنگی (Litograph) انحصاری و یک جاسوئیچی دوست داشتنی با طرح نارنجک معروف سری بازی Gears of War در یک بسته بندی شیک عرضه می شود. این نسخه ها نیز گاهی اوقات به تعداد محدود تحت عنوان Limited Collector’s Edition نیز عرضه می شوند که طبیعتاً ویژگی های منحصر به فرد بیشتر و قیمت بالاتری دارند.

r3

خرید بازی PS4 به صورت دیجیتال

همانطور که می دانید، امروزه خرید دیسک های فیزیکی تا حدود زیادی جای خود را به خرید دیجیتالی بازی ها داده اند و اکثراً مشتریان ترجیح می دهند تا بدون ترک کردن خانه در جای خود بشینند و بازی را آنلاین سفارش داده و تحویل بگیرند. خرید بازی به صورت دیجیتالی در مقایسه با تهیه ی دیسک فیزیکی بازی، معایب و مزایایی دارد که در ادامه آن ها را توضیح می دهیم.

مزایا

  • قیمت پایین تر نسبت به دیسک
  • دسترسی بهتر برای خرید بازی ها و امکان پیش خرید بازی های جدید و تحویل گرفتن آن ها در تاریخ عرضه
  • بر خلاف دیسک ها، بازی های دیجیتالی خراب یا گم نمی شوند و استهلاک دستگاه را نیز می دهند.
  • حتی اگر دستگاه یا هارد آن از بین برود، همواره امکان بازگردانی رایگان بازی های دیجیتالی وجود دارد.
  • بازی های دیجیتال را می توان بین دو یا سه نفر به اشتراک گذاشت (قابلیت Sharing).

معایب

  • نداشتن بسه بندی و چاپ و دیگر آیتم های فیزیکی که برای کالکتور ها اهمیت ویژه ای دارد.
  • مشکل دانلود دیتای بازی که با توجه به اینترنت کشور کار دشواریست. اگرچه شما می توانید برای انتقال دیتای بازی ها به دستگاهتان و دیگر خدمات مشابه، به شرکت هایی نظیر Player 2 مراجعه کنید و با هزینه اندک دیتای بازی ها را دریافت نمایید.

بازی های دیجیتال نیز مانند بازی های فیزیکی نسخه های متفاوتی مانند نسخه های استاندارد، Deluxe و Ultimate دارند که البته به علت نبود بسته بندی و آیتم های فیزیکی، صرفاً فقط قیمت و محتویات داخل نسخه های مختلف از یک بازی دیجیتال با هم تفاوت دارند.

r2

خرید اکانت قانونی PS4 (ظرفیتی)

اکانت قانونی PS4 به چه صورت تهیه میشود؟ بازی های خریداری شده به صورت دیجیتالی را می توان بین سه نفر به اشتراک گذاشت و بدین ترتیب خریداران میتوانند با پرداخت مبلغ بسیار کمتری این بازی ها را تجربه کنند. به این بازی ها، "بازی های ظرفیتی" نیز گفته می شود. بنابر این هر بازی اشتراکی دارای سه ظرفیت است، اما لازم است بدانید که هر کدام از این ظرفیت ها ویژگی و محدودیت های خود را دارند و به صورت کاملا قانونی قابل استفاده هستند که گارانتی مادام العمر هم دارند.

ظرفیت 1: به ظرفیت 1، ظرفیت آفلاین هم گفته می شود. هنگامی که ظرفیت 1 یک بازی را فعال می کنید، باید حتماً اینترنت دستگاهتان را خاموش نمایید و آفلاین به تجربه ی بازی بپردازید.  در صورت اتصال دستگاهتان به اینترنت، بازی ظرفیت 1 شما قفل و غیرقابل استفاده می شود.

ظرفیت 2: این ظرفیت را می توان هم به صورت آفلاین هم به صورت آنلاین بدون محدودیت استفاده کرد و به عبارتی صاحب این ظرفیت همان صاحب اصلی اکانت به حساب می آید.

ظرفیت 3: این ظرفیت فقط به صورت آنلاین قابل استفاده است و صاحب آن باید دائماً به اینترنت متصل باشد. همچنین اکانت ظرفیت 3 را بر خلاف ظرفیت 2 نمی توانید در اکانت خودتان بازی کنید و باید حتماً برای استفاده از آن به اکانتی که خریداری کردید وارد شوید

برای خرید این نوع بازی میتوانید به معتبرترین و بزرگترین فروشگاه اکانت قانونی ایران به آدرس www.Gport.ir مراجعه کنید.

بازی های دیجیتالی هکی (دزدی)

این نوع از اکانتها با برنامه های مختلفی که بیشتر ساخت کشور روسیه هست کرک میشوند ، در این حالت هکر با برنامه های مخصوص ابتدا ایمیل شما و بعد از آن پسورد شما را بدست میاورد از سطح اینترنت و بعد از گذروندن چندین مرحله این دو را در سایت سونی تست میکند و اگر رمز دو مرحله ای فعال نباشد روی اکانت آنرا سرقت میکند و در کانال های تلگرامی آنرا میفروشد که اگر صاحب اکانت متوجه شود و به سونی درخواست بررسی دهد دستگاه شما برای همیشه بن خواهد شد و قابل استفاده نخواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • پارسا

    سلام از کجا بفهمیم سی دی بازی ps4 که خریدیم از کدام نوع نسخه هست؟

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه