English

۵ افزونه برای بهبود سئو داخلی سایت

اگر عملکرد ضعیفی در سئو داخلی سایت خود داشته باشید، برند شما ممکن است در موتورهای جستجو رتبه ی قابل قبولی را دریافت نکند. در این صورت از رقبای خود عقب خواهید ماند.

5 افزونه برای بهبود سئو داخلی سایت

به گزارش خبرگزاری موج، برای تقویت سئو داخلی سایت افزونه های بسیار گوناگونی وجود دارد. این در حالی است که به برخی از آن ها کمتر از بقیه توجه می شود؛ با این وجود برای سئو سایت بسیار مفید می باشند.

اهمیت سئو داخلی سایت در کسب و کارهای اینترنتی

سئو داخلی سایت (On-page SEO)، بخش جداناپذیری از بازاریابی آنلاین است. در طول زمان، بهینه سازی داخلی سایت به صورت چندین ابزار کلیدی در دیجیتال مارکتینگ تعریف شده است. این موضوع به برندهای مختلف کمک می کند تا به اهداف خود در کسب و کارشان دست پیدا کنند.

اگر عملکرد ضعیفی در سئو داخلی سایت خود داشته باشید، برند شما ممکن است در موتورهای جستجو رتبه ی قابل قبولی را دریافت نکند. در این صورت از رقبای خود عقب خواهید ماند. بنابراین برای دیده شدن در اینترنت، جذب مشتری و کسب درآمد به On-page SEO نیاز خواهید داشت.

در این مقاله ما به بررسی 5 افزونه کاربردی برای بهبود بخشیدن به سئو داخلی سایت خواهیم پرداخت. این نکات برخی از موارد اصلی سئو وب سایت شما را تحت تاثیر قرار می دهد؛ استراتژی SEO، پیگیری رتبه سایت در گوگل و بررسی معیارهای اصلی پیشرفت آنلاین، از قبیل این موارد هستند.

با استفاده از روش های بهبود سئو داخلی سایت که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت، می توانید به میزان قابل توجهی عملکرد و بهره وری سایت خود را در عملیات های بازاریابی افزایش دهید.

  1. Canonical URLs

سئو

Canonical URLs یکی از مهمترین ابزارهای سئو داخلی وب سایت هستند. این ابزار به شما در زمینه ی حذف محتوای تکراری و یا کپی شده کمک می کند. همچنین موجب می شود تا  crawl – ability وب سایت شما به واسطه ی متاتگ های canonical افزایش یابد.

 از ویژگی های مفید دیگر آن این است که به شما این امکان را می دهد که تگ هایی را به محصولات، دسته ها و دیگر صفحات وب سایت خود اضافه کنید تا ارتباط بین صفحات داخلی سایتتان بهبود پیدا کند. در نهایت این روند باعث می شود تا سئو داخلی سایت شما تقویت شود. این ابزار محتوای سایت شما را برای موتورهای جستجو  و کاربران تعریف و بهینه سازی می کند؛ با اضافه کردن تگ Canonical.

  1. تگ Hreflang

تگ Hreflang

Hreflang در سال 2011 توسط گوگل ارائه شد. این تگ ارتباط بین جستجو و موقعیت جغرافیایی را بهبود می بخشد و موجب استفاده از زبان های جایگزین می شود. Hreflang سبب ارتقای ترافیک وب سایت شما شده و جریان ورودی را با مشخص کردن محدودیت های جغرافیایی و زبانی مدیریت می کند. این دسته از تگ ها به موتورهای جستجو می فهانند که رتبه کدام صفحه سایت بر اساس موقعیت مکانی آن شکل گرفته است. از زمانی که Hreflang به صورت جداگانه در  HTTP header و یا نقشه سایت قرار گرفت، صاحبان وب سایت ها در تعیین Location ایده آل دچار مشکل شدند. اما با استفاده از افزونه ی hreflang tag implementer، به راحتی و به صورت خودکار این تگ را به کار ببرید.

  1. افزونه تگ Alt

افزونه تگ Alt

تگ های Alt بخش بسیار مهمی از بهینه سازی داخلی سایت می باشند. این تگ با ایجاد یک محتوا یا دیسکریپشن دقیق برای عکس، به ربات های جستجو برای هرچه بهتر ایندکس شدن تصاویر کمک می کند. تگ های Alt  یک هدف بسیار مهم دارند؛ آن ها برای کاربرانی که مشکلاتی برای دست یافتن به تصاویر وب سایت شما دارند، دسترسی را بسیار آسان تر می کنند. این تگ ها نیاز دارند تا به صورت اختصاصی بر روی آن ها کار شود. به همین دلیل معمولا در آخر لیست کارهای مربوط به سئو داخلی سایت قرار می گیرند.

افزونه Image Alt Tag این عملیات را برای صاحبان وب سایت ها بسیار ساده و کاربردی کرده است؛ به شکلی که طی این روند، به صورت خودکار تگ های Alt تولید می شوند.

  1. الگوها و متا تگ های SEO

الگوها و متا تگ های SEO

متا تگ ها علاوه بر اینکه یکی از عناصر بنیادی سئو هستند، به عنوان کلید اصلی سیستم رتبه بندی گوگل نیز کاربرد دارند. از زمانی که متا تگ ها به صورت جداگانه ارائه شدند، بسیاری از صاحبان وب سایت ها به استفاده کردن از این تگ ها بی توجهی کردند. چراکه زمان بسیار زیادی از آن ها مصرف می شد.

برای راحت تر کردن این پروسه، افزونه هایی از قبیل SEO meta tags، پیشنهاد دادند تا این عملیات به صورت خودکار انجام شود. در نتیجه متا تگ ها در مدت زمان بسیار کوتاه تری بروزرسانی می شوند.

  1. افزونه نقشه سایت XML و HTML

نقشه سایت در یک سند با فرمت HTML و یا XML قرار می گیرد. Sitemap لیست صفحات سایت شما را به موتورهای جستجو اعلام می کند تا عملیات ایندکس کردن انجام شود. این اطلاعات توسط موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرند تا قابلیت دسترسی به وب سایت شما را افزایش دهند. مخصوصا زمانی که سایت بسیار بزرگی دارید که دارای تعداد بسیار زیادی محتوا می باشد.

به هر حال درست کردن نقشه سایت کار آسانی نبوده و هرکسی نمی تواند به راحتی آن را انجام دهد. برای حل این مسئله شما می توانید از HTML and XML sitemap extension استفاده کنید که موجب می شود تا صفحات وب سایتتان هرچه سریعتر ایندکس شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر