English

تشخیص محتوای کپی شده تکراری برای بهبود سئو سایت

محتوای تکراری توسط گوگل به عنوان محتوایی تعریف شده است که «در دامنه های مختلف وجود دارد که یا به صورت کامل با محتوای دیگری تطابق داشته و یا به حد زیادی نسبت به آن تشابه دارد».

تشخیص محتوای کپی شده تکراری برای بهبود سئو سایت

به گزارش خبرگزاری موج، سئو سایت را می توان به چند بخش تقسیم کرد که تولید محتوا یکتا و اثربخش یکی از مهم ترین قسمت های آن می باشد.
مزایای محتوای اصیل و منحصر به فرد به دو صورت می باشد:
1. محتوای اصیل باعث می شود تجربه کاربری بسیار خوبی شکل بگیرد.
2. محتوای اصیل باعث می شود که موتورهای جستجو مجبور نشوند که بین صفحه های مختلف از سایت شما که محتوای مشابه دارند، یک مورد را انتخاب کنند.

در هر صورت، زمانی که محتوا به صورت تصادفی و یا به عمد تکرار می شود، موتورهای جستجو گول نمی خورند و ممکن است که سایت را بر همین اساس جریمه کنند و رتبه بندی اش را کاهش دهند. متاسفانه، بسیاری از کسب و کار ها معمولا محتوای تکراری را منتشر می کنند. بدون این که آگاه باشند که چه اشتباهی انجام می دهند.
به همین دلیل، ارزیابی سایت شما با ابزار بررسی محتوای تکراری، اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا به شما کمک می کند تا محتوای تکراری را در وبسایت خودتان شناسایی کرده و آن ها را جایگزین کنید.

سئو سایت

این مقاله به شما کمک می کند تا متوجه شوید محتوا تکراری چیست. سپس گام هایی را به شما معرفی می کنیم که می توانید با استفاده از آن ها مطمئن شوید که محتوای تکراری باعث شکل گیری مشکل در فعالیت های سئو شما نمی شود.

گوگل محتوای کپی شده را چطور تعریف می کند؟

محتوای تکراری توسط گوگل به عنوان محتوایی تعریف شده است که «در دامنه های مختلف وجود دارد که یا به صورت کامل با محتوای دیگری تطابق داشته و یا به حد زیادی نسبت به آن تشابه دارد». 

محتوایی که مطابق با این توصیف باشد ممکن است در صفحات مختلف در یک وبسایت و یا بین وبسایت های مختلف تکرار شده باشد. جاهای رایجی که این محتوای تکراری ممکن است پنهان شده باشد شامل کپی های تکراری در صفحه های فرود یا پست های وبلاگ و یا نواحی دیگر مانند متاهای توضیحات باشد که در کد های صفحه وبسایت تکرار می شوند و شناسایی آن ها دشوار تر می باشد.

محتوای تکراری ممکن است به صورت سهوی به روش های مختلف ایجاد شود. مثلا ممکن است شما خیلی ساده یک محتوای موجود را اشتباهی دوباره پست کنید و کاری کنید که محتوای این صفحه از طریق URL های مختلف در دسترس باشد.

زمانی که بازدید کننده ها به صفحه شما می آیند و می خواهند محتوایی که شما جدیدا پست کرده اید را مطالعه کنند، متوجه می شوند که قبلا این محتوا را خوانده اند. همین موضوع باعث کاهش اعتماد آن ها نسبت به سایت شده و احتمالا آن ها دیگر در آینده از محتوای شما استفاده نخواهند کرد. موتورهای جستجو هم وقتی که با صفحه های مختلف با محتوای مشابه یا عینا تکراری رو به رو می شوند، گیج شده و حتی گاهی با جریمه سایت و کاهش رتبه بندی اش، نسبت به آن پاسخ می دهند.
در عین حال، سایت هایی وجود دارد که با اهداف شوم محتوای تکراری را منتشر می کنند. آن ها محتوا را از سایت های دیگری که متعلق به آن ها نیست سرقت می کنند و یا برای بازی دادن الگوریتم های موتور جستجو، به عمد محتوای تکراری را منتشر کرده تا در زمینه ی سئو به موفقیت برسند.

همچنین سناریو هایی نیز وجود دارد که بازنویسی محتوا موجود قابل قبول است. مثلا پست های مهمان، محتوای هم نشری، تغییرات عمدی بر روی نسخه اصلی و موارد دیگر. این تکنیک ها فقط باید بر اساس اهداف درستی انجام شود که به موتورهای جستجو کمک کند تا درک کنند که این محتوا، بر اساس هدف خاصی بازنویسی شده است (که در قسمت زیر این موارد توضیح داده شده است).

یک ابزار بررسی خودکار محتوای تکراری می تواند خیلی سریع و راحت به شما کمک کند که این محتوا در کجای وبسایت شما وجود دارد. حتی در صورتی که در کدهای سایت مخفی شده باشد. این ابزار می تواند هر URL و متاهای توضیحاتی که شامل محتوای تکراری هستند را نشان بدهد تا شما بتوانید این مشکلات را به راحتی رفع کنید.
در حالی که بیشتر این محتوا باید حذف شود و یا نسخه اصلی به عنوان جایگزین اضافه شود. چند روش دیگر نیز وجود دارد که شاید برای شما مفید باشد.

نحوه بررسی محتوای تکراری

1. استفاده از تگ  <rel=canonical <link

تگ canonical می تواند به موتور جستجو بگوید که کدام URL خاص باید به عنوان نسخه اصلی صفحه در نظر گرفته شود، از این رو باعث می شود هیچ ابهامی برای موتور جستجو از نظر محتوای تکراری٬  باقی نماند.

2. استفاده از ریدایرکت 301

این روش، یک روش ساده و مطابق با میل موتور جستجو می باشد که باعث می شود وقتی لازم است صفحه تکراری حذف شود، بازدید کننده ها به URL صحیح ارسال شوند.

3. استفاده از تگ های متا “noindex”

این روش به سادگی به موتور جستجو می گوید که صفحه ای را ایندکس نکند که این موضوع در شرایط خاص می تواند خیلی مفید باشد.

4. استفاده از ابزار Google’s URL Parameters

این ابزار به شما کمک می کند به گوگل بگویید که صفحه هایی که پارامتر خاصی دارند را کراول نکند. این روش می تواند در صورتی مفید باشد که سایت شما از پارامتر هایی استفاده می کند تا محتوایی را به کاربر ارائه کند که بیشتر محتوای مشابهی دارند. اما تغییرات فرعی در آن ایجاد شده است (مثلا تغییرات در تیترها، رنگ سایت و غیره). این ابزار باعث می شود گوگل بداند که شما به عمد از محتوای تکراری استفاده کرده اید و نباید این صفحه ها به هدف سئو، در نظر گرفته شوند.

سئو سایت1

با ارزیابی سایت به صورت فعال از نظر محتوای تکراری و رفع مشکلات، شما می توانید نه فقط از نظر رتبه بندی صفحه های سایت خودتان بهبود پیدا کنید٬ بلکه همچنین باید مطمئن شوید که بازدید کننده های شما همیشه به سمت محتوای مفیدی هدایت می شوند که باعث می شود باز هم آن ها از محتوای شما استفاده کنند.
امیدواریم که نکات گفته شده درباره ی تولید محتوا تکراری برای شما مفید بوده باشد. حتما نظرات خودتان را با ما هم در میان بگذارید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر