English

افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه همراه اول تصویب شد

مجمع عمومی فوق العاده شرکت ارتباطات سیار ایران صبح امروز در سالن خلیج‌فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

افزایش ۱۰۰ درصدی سرمایه همراه اول تصویب شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مجمع عمومی فوق العاده شرکت ارتباطات سیار ایران صبح امروز (١٢خردادماه) با حضور ۹۱.۴ درصدی سهامداران این شرکت در سالن خلیج‌فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

این جلسه مطابق دعوت همراه اول از تمامی سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی، به بررسی افزایش سرمایه این شرکت از ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در قالب انتشار ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم به ارزش اسمی هزار ریال پرداخت که در نهایت با رأی سهامداران، تصویب شد.

حمید فرهنگ مدیر عامل همراه اول با ارائه گزارشی اجمالی از تصمیم هیئت مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران برای افزایش سرمایه، اظهار کرد: این افزایش سرمایه در راستای اصلاح ساختار مالی و حفظ نقدینگی مورد نیاز برای انجام سرمایه گذاری های آتی و جبران مخارج سرمایه ای این شرکت صورت می گیرد.

وی درباره روند تغییرات سرمایه شرکت گفت: سرمایه در بدو خصوصی سازی شرکت مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان بود که با افزایش سرمایه ۹۳.۷ درصدی که ابتدای سال ۹۳ و هم زمان با توسعه تکنولوژی نسل سوم تلفن همراه صورت گرفت، از محل سود انباشته و اندوخته ها به ۴۰۰ میلیارد تومان رسید.

مدیر عامل همراه اول ادامه داد: سال ۹۶ هم برای توسعه فاز هفتم شبکه (LTE)، سرمایه شرکت با رشد ۱۴۰ درصدی به ۹۶۰ میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی رسید.

فرهنگ بیان کرد: صد درصد افزایش سرمایه تصویب شده در مجمع امروز نیز به شکل ۷۲۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته و ۲۴۰ میلیارد تومان از مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی آنان، صورت می گیرد.

مدیر عامل همراه اول همچنین یادآور شد: با وجود افزایش سرمایه صد درصدی، مجموع سرمایه شرکت ارتباطات سیار ایران همچنان کمتر از یک چهارم برنامه سرمایه گذاری سال جاری است؛ قرار است امسال بیش از ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری روی توسعه شبکه صورت گیرد.

فرهنگ تأکید کرد: همچنین در پنج سال پیش رو نیاز به سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی جهت تحقق درآمد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مطابق برنامه راهبرد پنج ساله این شرکت داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر