English

جدیدترین دستاوردهای نرم افزاری گوگل/ تشخیص علائم اولیه سرطان توسط گوگل

گوگل طی "کنفرانس آ/او" (I / O) ۲۰۱۹ اعلام کرد که می‌خواهد فناوری هوش مصنوعی خود را برای تشخیص زود هنگام سرطان مورد استفاده قرار دهد.

جدیدترین دستاوردهای نرم افزاری گوگل/ تشخیص علائم اولیه سرطان توسط گوگل

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سی نت، کنفرانس سالیانه گوگل که در آن از جدیدترین دستاوردهای نرم افزاری خود پرده برداری کرد شب گذشته (۹:۳۰ شب به وقت تهران) آغاز شد.

گوگل طی "کنفرانس آ/او" (I / O) ۲۰۱۹ اعلام کرد که می‌خواهد فناوری هوش مصنوعی خود را برای تشخیص زود هنگام سرطان مورد استفاده قرار دهد.

دکتر "لیلی پنگ" (Lily Peng) طی این کنفرانس گفت: فناوری این شرکت می‌تواند به دانشمندان برای تشخیص علائم اولیه سرطان کمک کند.

طبق گزارش "سازمان بهداشت جهانی"، سرطان ریه شایع‌ترین دلیل مرگ و میر مربوط به سرطان در بین زنان و مردان به‌شمار می‌رود و سالانه بیش از ۲ میلیون نفر در جهان به آن مبتلا می‌شوند.

پنگ در ادامه افزود: در بیش از ۸۰ درصد موارد ما نمی‌توانیم علائم اولیه سرطان را در بیماران مبتلا به سرطان ریه تشخیص دهیم اما اکنون هوش مصنوعی به کمک ما آمده است و توسط آن می‌توانیم از مرگ زودرس افراد جلوگیری کنیم. تشخیص علائم اولیه سرطان توسط سی‌.تی اسکن بسیار سخت است و سی‌تی اسکن تنها می‌تواند علائم سرطان بیمارانی که مدتی از سرطان آنها گذشته است را نشان دهد. گوگل با استفاده از اسکن‌های سرطان ریه "مؤسسه ملی سرطان" (National Cancer Institute) و "دانشگاه نورث وسترن" (Northwestern University)، موفق به توسعه یک شبکه عصبی برای تشخیص علائم اولیه سرطان و شدت بدخیمی آن شد. این کاری است که فراتر از توانایی‌های یک رادیولوژیست است.

طی این آزمایشات، یک فرد بدون علائم و بدون سابقه سرطان سی‌تی اسکن شد و نتیجه آن نرمال بود. یک سال بعد، یک اسکن دیگر، ابتلاء به سرطان را در آن فرد نشان داد و در نهایت پژوهشگران از هوش مصنوعی گوگل استفاده کردند و هوش مصنوعی نیز اسکن اولیه فرد را مورد بررسی قرار داد و توانست نشانه‌های اولیه سرطان را در فرد شناسایی کند. تشخیص زود هنگام سرطان می‌تواند میزان بقای افراد را تا ۴۰ درصد افزایش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر