English

رییس مرکز پژوهشگاه فضایی کشور

توسعه فناوری و کاربردی کردن آن در زندگی مردم ۲رویکرد تحقیقات فضایی است

حسین صمیمی گفت: پژوهش های فضایی کشور در دو رویکرد توسعه فناوری برای ساخت ماهواره و افزایش ارائه خدمات ماهواره ها برای بکارگیری آن در زندگی روزمره مردم در دستور کار است.

توسعه فناوری و کاربردی کردن آن در زندگی مردم 2رویکرد تحقیقات فضایی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رییس پژوهشگاه فضایی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ماموریت این پژوهشگاه ساخت ماهواره های مخابراتی و سنجشی است که با تازگی توسعه خدمات ماهواره ای نیز به آن افزوده شده است، گفت: این پژوهشگاه ضمن اینکه از ظرفیت مهندسان جوان استفاده می کند، زیرساخت های مناسبی در زمینه تحقیقات آزمایشگاهی دارد که در این مسیر با بیش از 120 استاد برتر و 180 دانشجو در این بخش همکاری می کند.

حسین صمیمی با تاکید بر اینکه در زمینه ساخت ماهواره با دانشگاه های کشور همکاری می کنیم، افزود: این پژوهشگاه در راستای ماموریت سازمان فضایی از تمام ظرفیت های تحقیقاتی استفاده خواهیم کرد.

او در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره رویکرد پژوهشگاه فضایی در زمینه ساخت و ارائه خدمات گفت: توسعه و تثبیت فناوری ها و ارتقای آن برای سطح عملیاتی مهمترین رویکرد این سازمان بوده که ساخت ماهواره پیام، همواره ناهید و...از نتایج این رویکرد بوده است و رویکرد توسعه خدمات فضا پایه برای بکارگیری آن در زندگی روزمره مردم در دستور کار قرار گرفته است که در قالب ارزیابی سطح زیر کشت محصولات اطلاعات کاربردی ارائه خواهد شد.  

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه