English

خبرگزاری موج گزارش می دهد

۲۰ درصد سود برای عملکرد ۸ ماهه همراه اول

گزارش عملکرد آبان و ۸ ماهه سال جاری همراه اول حاکی از کسب درآمد ۹.۱۶ هزار میلیارد تومانی و افزایش ۲۰ درصدی درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل آن است که چشم انداز مثبتی را برای این شرکت رقم زده است که در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

20 درصد سود برای عملکرد 8 ماهه همراه اول

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، با توجه به اینکه کشور به دنبال توسعه زیرساخت های مخابراتی است و مجلس نیز وزارتخانه ارتباطات را برای جذب سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی به چالش کشیده است، به تازگی قوانین رگولاتوری تدوین شده که نویدی برای بازار مخابراتی فروش کلان است که به دنبال قواعد واضح تر برای سرمایه گذاری است. در واقع دولت ایران چشم انداز روشنی برای پهنای باند و سرمایه گذاری در بخش ICT دارد و دسترسی بهتر به اینترنت و در نتیجه ICT در حال افزایش است. به طوری که گزارش عملکرد آبان و 8 ماهه سال جاری 960 میلیارد تومانی شرکت ارتباطات سیار ایران نشان می دهد که، همراه اول در دوره یک ماهه با استفاده از امکانات شبکه توسط سایر شرکت های تلفن همراه، کارکرد مشترکین خطوط دائمی و اعتباری، فروش خطوط جدید تلفن همراه، خالص خدمات ارزش افزوده و سایر درآمدها مبلغ 1.24 هزار میلیارد تومان درآمد داشته است.

با توجه به اینکه ارزش 960 میلیارد تومانی شرکت ارتباطات سیار ایران که در بازار دوم معاملات بورس درج شده نشان می دهد عملکرد 8 ماهه این شرکت بورسی مثبت بوده، به گونه ای که مبلغ 9.16 هزار میلیارد تومان درآمد داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد داشته است.

در حال حاضر این شرکت توانسته است با ارائه خدمات اینترنتی و تلفنی مناسب به مشترکان خود فعالیت خود را توسعه دهد و از این طریق به ثبات کافی دست یابد و همین مسئله باعث شد روند مثبت این شرکت در بورس ادامه داشته باشد.

همراه

پیش از این محمدجواد آذری جهرمی  در زمینه توسعه زیرساخت های ارتباطی برای حمایت از کسب و کارهای آنلاین سخن گفته بود که بر مبنای آن « سیاست های دولت بسترهای مناسبی برای ایجاد کسب و کارهای موفق رقم زده است، به طوری که در بخش هایی سرمایه گذاری های مناسبی از سوی بخش خصوصی در بازارهای رقابتی انجام شده است، از این رو بستر زیرساخت های ارتباطی برای افزایش و تقویت منافع اقتصادی در کشور ضرورت بهره مندی از برخی خدمات مانند موتور جستجوی بومی، ایمیل ملی را مورد تاکید قرار می دهد تا بتواند در مسیر اشتغال زایی حرکت کند، چرا که امروز بالغ بر 130 هزار شغل در این بخش ایجاد شده و طبق پیش بینی ها باید سالانه 100 هزار شغل در این بخش ایجاد شود.» این موضوع نشان می دهد که افزایش سرمایه گذاری در شرکت های مخابراتی در دستور کار قرار دارد و این ظرفیت نهفته باعث شده تا سهام دارن به سرمایه گذاری به این بخش توجه بیشتری بکنند که همین موضوع به افزایش کارایی سهام شرکت های ارتباطی کمک می کند.

اکنون کاربران حق انتخاب پیدا کرده اند و اپراتوری که بهترین سرویس را ارائه می دهد را انتخاب می کنند. از این رو توسعه همکاری در این بخش اولویت اپراتورهای مانند همراه اول قرار گرفته تا بتواند ضمن اینکه خدمات بهتری ارائه دهد در بورس نیز از کارایی بالاتری برخوردار شود.

در واقع مدل مشارکتی جدیدی با شرکت های اینترنتی برای ارائه سرویس مناسب به کاربران، زیرساخت های مخابراتی شکل گرفته است، به نحوی که دیگر اپراتورها با دیگر شرکت های اینترنتی رقابت نمی کنند، بلکه به صورتی مشارکت می کنند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه شرکت های مخابراتی می توانند بدون محدودیت زیرساخت های مورد نیاز خود را ایجاد کنند و این  می تواند به تقویت ارائه خدمات آن ها نیز بیفزاید و  شبکه سازی ها در نهایت به حذف رقبا کمک می کند، زیرا اپراتورهای بزرگ مشکلی در خصوص دریافت امکانات مخابراتی ندارد و دامنه فعالیت های خود را در مناطق گسترده ای ارائه می دهند و این موضوع به بهره وری سرمایه گذاری آن ها نیز کمک کرده است، البته سرمایه گذاری در شبکه سازی برای برخی شرکت های مخابراتی صرفه ای اقتصادی ندارد، به نظر نمی رسد شرکت های خصوصی قصد انجام آن را داشته باشند. از این رو اپراتورها بزرگ از ثبات بالایی در زمینه شبکه سازی و فعالیت در این بخش دارند.

به همین دلیل در حال حاضر در تمامی مناطقی که ظرفیت های مخابراتی وجود دارد، شرکت ها می توانند امکانات را در اختیار بگیرند. از سوی دیگر بر اساس مدل مشارکتی جدید، در جاهایی که امکانات وجود ندارد سرمایه گذاری مشترک نیز می توان انجام شود، از این رو هم اکنون یکی از طرح های مخابرات، سرمایه گذاری مشترک است.

در حال حاضر ایجاد زیرساخت پهنای باند مافوق سریع یک اولویت است تا این اطمینان حاصل شود که مردم تمام ایران واقعا از اینترنت بهره مند شوند و سرویس های ضروری در کشور توسعه یابد و بر همین اساس شرکت هیا مخابرایت قصد دارند از تجربیات در ارائه پروژه های جهانی انتقال شبکه  استفاده کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه