English

هفته آینده روی می دهد؛

سفر فضاپیمای انگلیسی به عطارد

قرار است شنبه هفته آتی ۲۸ مهرماه یک فضاپیمای ساخت انگلیس به عطارد سفر کند.

سفر فضاپیمای انگلیسی به عطارد

 به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسکای نیوز، قرار است یک فضاپیمای ساخت انگلیس به عطارد که نزدیک ترین سیاره به خورشید است برود. نام این فضاپیما  "BepiColombo" است و قرار است نخستین ماموریت سازمان فضایی اروپا به این سیاره را انجام دهد. همراه فضاپیمای مذکور دو کاوشگر برای بررسی سیاره ارسال می شوند. این درحالی است که دمای سطح عطارد به ۴۵۰ درجه سانتیگراد می رسد.

به هرحال فضاپیمای۴ تنی همراه موشک «آریان۵» از مقر سازمان فضایی اروپا در کورو (واقع در گینه فرانسوی) در ۲۸ مهرماه( ۲۰ اکتبر) به آسمان برود.

 فضاپیما پس از پرتاب، سفری ۷ ساله را آغاز می کند و پس از طی ۸.۵ میلیارد کیلومتر در ۲۰۲۵ میلادی به سیاره عطارد می رسد.

در این مرحله مدارگرد Mercury Planetary  ترکیبات و سطح سیاره را مطالعه می کند. شرکت  Airbus Space and Defence این مدارگرد را ساخته است. یکی از مهمترین ابزارهای این مداگرد وجود دستگاه عکسبرداری طیف سنج اشعه ایکس است. این ابزار ۱۳ کیلوگرمی شامل دو تلسکوپ اشعه ایکس است که یکی از آنها برای ثبت تصاویر از سطح سازه و دیگری برای تحلیل ترکیبات آن به کار گرفته می شوند.

 پس از آن مدارگرد ژاپنی Mercury Magnetospheric روی محیط های الکترومغناطیسی این سیاره تمرکز می کند.  

انبوهی از ذرات اتمی خورشید که انرژی زیادی دارند، به سطح عطارد می بارند و به همین دلیل سیاره با نور فلورسنت می درخشد و اشعه ایکس از آن منتشر می شود. تحلیل این اشعه ها اطلاعاتی درباره ترکیبات سازنده سیاره فراهم می کند.

تابه حال فقط دو فضاپیما به عطارد رفته اند. فضاپیمای Mariner۱۰ ناسا در سال های ۱۹۷۴تا ۷۵ میلادی ۳ بار از کنار سیاره گذشت. علاوه برآن کاوشگر Messenger همین سازمان از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ میلادی دور عطارد مدار زد و تصاویری از سطح آن ثبت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه