English

نسل جدید اینترنت فضایی ناسا آماده استفاده شد

سازمان فضایی آمریکا سیستم اینترنتی فضایی جدیدی را که چند سال صرف تحقیق و توسعه آن کرده بود، برای استفاده آماده کرده است.

نسل جدید اینترنت فضایی ناسا آماده استفاده شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وب‌سایت ناسا، نظام اینترنتی فضا و ارتباط بین فضاپیماها و با زمین متفاوت از اینترنت و ارتباطاتی است که در زمین از آنها استفاده می‌شود. در ارتباطات فضایی نیاز به وجود خط ارتباطی مستقیم است که با عبور فضاپیماهای دیگر، ماهواره‌ها و دیگر اشیا این ارتباط قطع می‌شود و در برخی از بدترین موارد، اطلاعات در این رفت و آمدها گم می‌شوند.

اکنون ناسا یک روش ارتباطی تازه را آماده استفاده کرده که در آن از ابتکاری ساده استفاده می‌شود. در روش تازه هرکدام از تقویت‌کننده‌ها و انتقال دهنده‌های پیام، ابتدا پیام را به طور کامل ذخیره کرده و سپس به سوی پایگاه مقصد می‌فرستند.

براساس اعلام نتایج به‌دست آمده از آزمایش این روش در ایستگاه بین‌المللی فضایی، امکان ارتباطات سریع‌تر، مطمئن‌تر و دورتر با استفاده از این روش ممکن می‌شود. برآورد می‌شود در سفرهای فضایی دوردست‌تر یکی از مهم‌ترین مشکلات، مباحثارتباطاتی باشد و امکان کنترل ربات‌های فضایی در فواصل دور، کاملا وابسته به نحوه ارتباطی زمین با فضاپیماها و سیارات دیگر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه