English

کلبه های شهر مریخ ساخته شد

به دنبال تشدید تلاش ها برای سفر انسان به کره مریخ در سال های آینده، برنامه ریزی برای ساخت سکونتگاه های مناسب برای فضانوردان در دست انجام است.

کلبه های شهر مریخ ساخته شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دیجیتال ترندز، با توجه به اینکه سفر به مریخ از کره زمین حدود ۹ ماه به طول می انجامد، سکونتگاه های یادشده باید از استحکام، کیفیت و امکانات مناسب برخوردار باشند تا بتوانند نیازهای ساکنان خود را به طور کامل برطرف کنند.

گروهی از مهندسان و معماران دانشگاه ام آی تی در مسابقه ای موسوم به طراحی شهر مریخ ۲۰۱۷ که به همین منظور برگزار شده بود شرکت کرده و طرح آنها رتبه اول را کسب کرد.

سکونتگاه های طراحی شده این پژوهشگران خانه های گنبدی شکل سفید رنگ و غول پیکری است که در درون آنها محیطی مشابه با یک گلخانه برای رفع نیازهای انسان طراحی و تعبیه شده است.

هر یک از این سکونتگاه ها می توانند تا ۵۰ نفر را در خود جای دهند و از فضاهای باز و سبز و همین طور آبی که از دشت های مریخ استحصال شده برخوردار هستند.

در زیر این گنبدها تونل هایی تعبیه شده که مشابه با ریشه های درختان هستند و از آنها به عنوان محله ها و کوچه های خصوصی و خانه های شخصی افراد استفاده خواهد شد.

در واقع محیط داخلی این گنبدها شباهت زیادی به یک جنگل یا پارک دارد و محیط زیر آنها هم نیز مشابه با خانه شخصی خواهد بود. گنبدهای یادشده استفاده بهینه از منابع موجود در مریخ مانند آب و خاک و نور خورشید را برای تداوم حیات ممکن می کنند و در عین حال از ساکنان در برابر خطراتی همچون تشعشعات رادیواکتیو، تغییرات شدید آب و هوایی و سنگ های آسمانی کوچک حفاظت می کنند.

این گنبدها قادر به جمع آوری و جذب انرژی خورشیدی و پردازش آن هستند و سیستمی برای انتقال آب به درختان هم در آنها ایجاد خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه