English

مراکز شارژ خودروهای برقی در قاره سبز افتتاح شد

تعدادی از بزرگترین شرکت های سازنده خودرو در اروپا از برنامه ریزی و همکاری برای ایجاد شبکه فراگیر شارژ سریع خودروهای برقی خبر داده اند.

مراکز شارژ خودروهای برقی در قاره سبز افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از انگجت، شبکه یادشده که HPC نام خواهد گرفت، استفاده از خودروهای برقی را در قاره سبز تسهیل خواهد کرد.

امروزه یافتن ایستگاه های شارژ در جاده ها برای تامین برق باتری های خودروهای برقی به یک چالش جدی مبدل شده، به خصوص که شارژ این نوع خودروها فرایندی زمان گیر است و در بهترین حالت به حداقل نیم ساعت وقت نیاز دارد.

از جمله شرکت های خودروساز حامی این طرح می توان به بی ام و، دایملر، فورد، فولکس واگن، آئودی و پورشه اشاره کرد. بر اساس این طرح تا سال ۲۰۲۰ چهارصد ایستگاه پیشرفته شارژ خودروهای برقی در سراسر اروپا تاسیس می شود.

قرار است در اولین گام ۲۰ ایستگاه در سال جاری میلادی افتتاح شوند که در کشورهای آلمان، نروژ و اتریش واقع هستند. فاصله این ایستگاه ها از یکدیگر ۱۲۰ کیلومتر خواهد بود. همچنین ۱۰۰ ایستگاه جدید هم در سال ۲۰۱۸ در کشورهای دیگر افتتاح می شوند.

ایستگاه های یادشده شارژ انواع خودروهای برقی ساخت کارخانه های مختلف را ممکن می کنند و توسط دهها خودرو به طور همزمان قابل استفاده خواهند بود. ظرفیت شارژ هر سیستم نصب شده در این ایستگاه ها ۳۵۰ کیلووات است و به عنوان مثال از این طریق می توان ۸۰ درصد از باتری یک پورشه برقی Mission E که در سال ۲۰۱۹ وارد بازار می شود را در عرض ۱۵ دقیقه شارژ کرد. این خودرو با این مقدار شارژ قادر به پیمودن ۴۰۰ کیلومتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر