English

دولت اسپانیا سایت های حامی رفراندوم استقلال کاتالونیا را فیلترینگ کرد

دولت اسپانیا پس از برگزاری رفراندوم غیرقانونی استقلال در منطقه کاتالونیای این کشور به فیلترینگ گسترده اینترنت روی آورد تا با هواداران این رفراندوم در فضای مجازی هم برخورد کرده باشد.

دولت اسپانیا سایت های حامی رفراندوم استقلال کاتالونیا را فیلترینگ کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از ونچربیت،  دولت اسپانیا از یک روز قبل از برگزاری رفراندوم یادشده برای فیلترینگ سایت های حامی آن اقدام کرد.

بسیاری از سایت های یادشده از پسوند .cat استفاده می کنند که مربوط به حامیان رفراندوم مذکور بوده است. بررسی ها نشان می دهد در مجموع 140 سایت اینترنتی به همین علت توسط دولت اسپانیا فیلتر شده است.

اولین سایت فیلترشده در ارتباط با این رفراندوم، سایت رسمی برگزاری آن به نشانی referendum.cat بوده است. در صفحه اول این سایت پیامی نمایش داده شده دال بر اینکه این سایت بر طبق دستور قضایی توقیف و مسدود شده است.

مقامات محلی کاتالونیا در روزهای بعد سایت های دیگری را برای مدیریت برگزاری رفراندوم به نشانی های http://ref1oct.cat/ و http://ref1oct.eu/ راه اندازی کردند که آنها هم مسدود شد. همچنین مقامات قضایی اسپانیا از برخورد با شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی دامنه cat خبر داده اند.

علاوه بر این، یک برنامه موبایلی رای دهی به درخواست مقامات اسپانیایی از فروشگاه گوگل پلی حذف شده و از گوگل خواسته شده تا تمامی برنامه های مشابه را حذف کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه