English

سئو سایت در دنیای امروز به چه چیزی تبدیل شده است ؟

اگر شما به تازگی شروع به تحقیق کردن در زمینه سئو (SEO) کرده اید، پس احتمالا درون یک سری متن های متناقض غرق شده اید. از یک سایت، احتمالا می خوانید که چقدر داشتن یک وب سایت و حضور آنلاین در آن مهم است و به شما کمک می کند تا با مشتری هایتان در ارتباط باشید و در لیست نتایج موتورهای جستجو، رتبه خوبی کسب کنید

سئو سایت در دنیای امروز به چه چیزی تبدیل شده است ؟

به گزارش خبرگزاری موج، در مقابل، این را هم می شنوید که عملکرد سئو موثر نیست یا منسوخ شده، یا حیله گری و فعالیت های کلاه سیاه است که کار اسپمرها است. (اسپمرها کسانی اند که موتورهای جستجو را دور می زنند و با ارائه کلمات کلیدی برای درج رتبه برتر در این موتورهای جستجو، محتویات غیر مفید را برای نمایش می گذارند و این عمل آنها در سئو، اصطلاحا به حیله گری کلاه سیاه معروف است) چطور می توان این دیدگاه های متفاوت را با هم وفق داد؟ در همین راستا، سایت استوری یک لیست از سایت های اسپم را گردآوری کرده و همچنین در یک مطلب آموزشی سئو، روش از بین بردن اثر لینک های اسپم و بی کیفیت را به تفصیل توضیح داده است.

بیایید نگرانی هایمان را کنار بگذاریم؛ سئو همچنان زنده است. با این حال، به سرعت در حال عوض شدن است و روزانه تغییر می کند.

در گذشته ای نه چندان دور، سئو به طور عمده به یک سری از روش های تاکتیکی گفته می شد که می توانید از آن استفاده کنید تا رتبه بندی سایت خود را در موتورهای جستجو مثل گوگل و بینگ بالا ببرید. آموزش دهندگان سئو سایت، توصیه هایی درباره نحوه ایجاد یک لینک، نحوه راه اندازی وب سایت، نحوه انتخاب نام دامنه و هاست، و تعدادی موضوعات دیگر که طراحی شده بودند تا سایت شما را در بالای موتورهای جستجو برای یک جستجوی خاص قرار دهند، ارائه دادند. رقابت وسیع و موفقیت آمیز در این باره، منجر به تسلط و پیاده سازی این آگاهی شد.

امروزه، واقعیتی که در دنیای دیجیتال قرار دارد بسیار پیچیده تر است. تاکتیک ها هنوز در جهان امروز جای دارند. اما برای داشتن یک سایت با رنکینگ بالا (رتبه بالا در موتور جستجو)، یک استراتژی خوب شناخته شده است که جنبه های متعددی را شامل می شود؛ از محتوای عالی و لینک های باکیفیت گرفته تا حضور فعال در شبکه های اجتماعی و درک عمیق مخاطبان شما. برای توضیح و بررسی بیشتر درباره این موضوع، مصاحبه ی فوربس (Forbes) با سم مکروبرتز (Sam McRoberts)، مدیر عامل شرکت بازاریابی وودو (VUDU) را بخوانید؛ «آیا سئو مرده است؟»

سئو واقعا به چه معناست؟


what is seo?

 

امروزه، ادغام، یک مفهوم مهم در سئو شده است. سئو در حال حاضر مجموعه ای از رشته های مختلف را به ارمغان می آورد؛ روش های بهینه سازی جستجو، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی محلی، بازاریابی موبایلی، کپی رایت، بهینه سازی تبدیل، و تولید محتوا. به عبارت دیگر، کارآفرینان و مدیران کسب و کارها برای رسیدن به رتبه بندی خوب و رقابت در دنیای دیجیتال، باید دامنه وسیع تری از رشته های بازاریابی آنلاین را بیش از هر زمان دیگری دربر گیرند. این کافی نیست که فکر کنید داشتن تنها یک نوع تخصص، کار شما را به پیش می برد. به عکس، شما باید دانشجوی بازاریابی دیجیتال شوید، یک پایه قوی ایجاد کنید، و سپس آموزش خود را در زمینه های پیشرفته تر و متنوع تری ادامه دهید تا دانش اصلی خود را تکمیل کنید.

 

نقش موتورهای جستجو به خصوص گوگل در دنیای سئو

وقتی درباره ی سئو بحث می کنید، بیان دیدگاهتان درباره نحوه ی کارکرد موتورهای جستجو، کمک کننده است. به این ترتیب در مورد آن فکر کنید: در حال حاضر بیش از یک میلیارد وب سایت درباره هر موضوعی وجود دارد. در نتیجه، اینترنت نیازمند ابزارهایی است که مطالب را به کاربران متصل می کند. این همان جایی است که موتورهای جستجو، به عنوان یک نقطه دسترسی واسطه بین جستجوگران و تمام محتوای موجود در اینترنت، وارد عمل می شوند. در نهایت، هدف یک موتور جستجو این است که تجربه ای مثبت به عنوان یک مشتری را برای کاربران فراهم آورد. در این جا، یک تجربه ی خوب، به یک محتوای مفید و باکیفیت اشاره دارد که تا جایی که امکان دارد به آنچه که کاربر در ابتدا در جستجوی آن بود، نزدیک باشد.

یکی از راه هایی که موتورهای جستجو، موضوع محتوا را درک می کنند، با استفاده از کلمات کلیدی است. با این حال، این مهم است که توجه داشته باشید که ارتباط تنگاتنگ بین کلمات کلیدی خاص و رتبه بندی بالا، به طور قابل توجهی کاهش یافته است. با اینکه استفاده از آن به شما این امکان را می دهد که به سادگی بتوانید با یک یا دو کلمه کلیدی و اصلی، به یک محتوا دست پیدا کنید، اما به طور کلی این روش دیگر کارساز نیست.

موتورهای جستجو به طور فزاینده ای پیچیده شده اند، الگوریتم های گوگل پیچیده تر است. آنها دیگر به طور انحصاری به کلمات کلیدی نگاه نمی کنند، بلکه به معنی و مفهوم پشت این کلمات کلیدی می پردازند. یکی از راه هایی که این کار را می کنند این است که آنها به کلمات و اصطلاحات اضافی متمرکز می شوند که قسمتی از محتوا و به طور جامع کل موضوع را پوشش می دهد. این کلمات و اصطلاحات گاهی به عنوان جملات اثبات شده و مرتبط مطرح می شوند، و در حال حاضر برای رسیدن به رتبه بندی بالا، یک ضرورت واقعی محسوب می شوند.

به جز کلمات کلیدی، فاکتورهای بسیار دیگری وجود دارد که الگوریتم های موتور جستجو را در دست دارند. این محدوده، از نحوه راه اندازی یک وبسایت، تا تعداد لینک هایی که به آن اشاره دارد، و محتوای اصلی متن، گسترده شده است. اما الگوریتم ها انحصاری و محرمانه هستند، و در دنیای سئو، زمان زیادی صرف این می شود که اطلاعات جمع آوری شوند، آزمایش ها انجام شوند، و سرنخ ها سرهم بندی شوند تا ما از این آگاه شویم که برای رتبه بندی بالای یک سایت، چه چیزهایی موثر است و چه چیزهایی اثرگذار نیست.

کار اصلی صاحبان سایت ساده است: شما باید یک وب سایت در راستای اهداف کسب و کار خودتان و مشتریان ذهنی تان ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که موتورهای جستجو در انجام کسب و کار دیجیتال، یک موهبت هستند. درک بهترین شیوه های سئو، شما را در بهترین موقعیت ممکن برای رتبه بندی سایت خود قرار می دهد. شما چه خودتان از سئو استفاده کنید یا با یک مشاور سئو مشورت کنید، در نهایت مسئول تصمیماتی هستید که کسب و کار و وب سایت شما را تحت تاثیر قرار می دهند.

نقش رقابت در سئو

موضوع دیگری که باید بررسی شود، نقش رقابت در سئو است، که اغلب باعث سوء تفاهم می شود. در ابتدایی ترین پایه، واقعیت این است که برای هر کلمه کلیدی که داده شود، فقط 10 جایگاه در صفحه اول گوگل وجود دارد. یکی از آخرین مطالعات نشان داده است که سایتی که در اولین جایگاه صفحه نتایج گوگل قرار می گیرد، 31.24% کلیک دریافت می کند، جایگاه دوم 14.04%، جایگاه سوم 9.85% و به همین ترتیب، جایگاه سایت و سئو می توانید در دریافت ترافیک ورودی نقش ایفا کند منبع. به عبارت دیگر، هرچه جایگاه و رتبه شما بالاتر باشد، ترافیک سایت و تعداد مشتریانی که دریافت می کنید بیشتر خواهد بود. با این حال، این حرف به طور کامل درست نیست.
سئو چیست و نقش سئو بر کسب و کار

در راستای همین رقابت در سئو، وبسایت های بزرگی مثل Moz و Ahrefs در حال ارائه دادن سرویس های مختلف و حرفه ای جهت آنالیز وبسایت برای سئو و همچنین مطالب آموزشی رایگان مانند سایت استوری آموزش سئو هستند.

همانطور که توجه نمودید، استراتژی های کلیدی امروزه، بسیار پیچیده تر از ده سال پیش هستند. این یک مسئله امیدبخش برای وب سایت هایی است که تازه شروع به کار کرده اند و می خواهند با رقبای باتجربه خود به صورت پنهانی رقابت کنند. با این حال، رقابت در فرآیند سئو نقش مهمی را ایفا می کند، و بهتر است این را هنگام انتخاب کلمات کلیدی، طراحی استراتژی های سئو، و بررسی دیگر رقبا در این عرصه، به یاد داشته باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه