سرخط خبرها
  • اعتراض کمدین آمریکایی به ویزای یک روزه بازیکنان ایران
  • ادامه برخورد نادرست علیه بیماران در کمپ‌های ترک اعتیاد
  • اصناف: گرانی لحظه‌ای، صنف ها را از قیمت‌گذاری عاجز کرد
  • پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت
  • مراقب کلاهبری بازار داغ شرط بندی جام‌جهانی باشید
  • مفقود شدن بیش از ۲۱ هزار نفر در زلزله‌های ونزوئلا
  • سقوط ۵ درصدی بیت‌کوین در ۳۰ دقیقه
  • ملی‌پوشان والیبال با مچ‌بند مشکی و شعار ای ایران به مصاف آمریکا رفتند
  • تبدیل سالن لیگ ملت های والیبال به سونا با ۳۰ درجه گرما
  • هلال‌احمر برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان ونزوئلا اعلام آمادگی کرد
  • طرح ۵۶ بندی آلمان برای ممنوعیت حضور کودکان در فضای مجازی
  • اسکورت ۴ طرفه ایران در سیاتل
  • درخشش تیم ملی المپیاد جغرافیای ایران در رقابت‌های بین‌المللی
  • قوه قضائیه: خبر ممنوعیت شعار علیه آمریکا جعلی است
  • پیر ترین زن ایران در ۱۴۰ سالگی درگذشت
  • عارف: مردم اصلی‌ترین میزبانان بدرقه آقای شهید ایران هستند
  • رونالدو: بازنشسته نمی شوم
  • بازیگر سریال برکینگ بد مسلمان شد
  • ایران از تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) تاکنون ۴۰ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است
  • وزیر ارشاد: ترامپ به چوپان دروغگو تبدیل شده

نرم‌افزار شبکه سلول‌های بنیادی رونمایی شد

تنها نرم‌افزار تخصصی به منظور گرد هم آوردن و شبکه کردن افراد، شرکت‌ها و محققان فعال در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، در دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی رونمایی شد.

سلول بنیادی

به گزارش خبرگزاری موج، در راستای فعالیت‌های صورت گرفته در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلولهای بنیادی معاونت علمی، شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط فعال و هم‌افزایی علمی و عملی میان فعالان و دست‌اندرکاران حوزه سلول‌های بنیادی، ایجاد نرم‌افزار "شبکه سلول‌های بنیادی" ضرورری شد. این شبکه فرصتی به منظور آشنایی و تعامل فعال و مؤثر میان متخصصان حوزه‌های مختلف علوم که در زمینه سلول‌های بنیادی فعال هستند، فراهم آورده است.

در حال حاضر اعضای این شبکه شامل متخصصین ایرانی داخل و خارج کشور هستند که می‌توانند به صورت رایگان از خدمات تخصصی آن بهره‌مند شوند. در پی این اقدام صورت گرفته ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، در آینده‌ای نزدیک اقدام به بین‌المللی کردن این محیط مجازی و امکان گسترش هر چه بیشتر دایره تبادل اطلاعات و امکانات آن خواهد کرد.

این شبکه در سال ۱۳۹۶ به سفارش ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و با همکاری گروه متخصصان دانشگاه صنعتی شریف تهیه و رونمایی شد تا به شبکه‌سازی و ساماندهی فعالیت‌های متخصصان این حوزه بپردازد و راه را برای گام‌های پرشتاب، به سوی آینده‌ای روشن هموارتر کند.

 

مزایای استفاده از نرم‌افزار شبکه سلول‌های بنیادی

در راستای شناخت افراد، شرکت‌ها و نهادهای داخلی و خارجی فعال در رشته سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، نرم‌افزار شبکه سلول‌های بنیادی می‌تواند کاربر را به دنیای حرفه‌ای در حیطه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی وارد کند.

این شبکه این امکان را برای کابر فراهم می‌آورد تا با ایجاد صفحات شخصی و شرکتی، پروژه‌ای و نظرسنجی و به اشتراک‌گذاری انواع پست‌های تصویری، صوتی و تن، دنیای علمی و تخصصی خود را به اشتراک بگذارند و از اخرین اطلاعات روز دنیا در این حوزه باخبر شوند.

ایجاد پروفایل شخصی، شرکتی صفحه پروژه و تولید پست متنی صوتی و تصویری همچنین ایجاد نظرسنجی، مدیریت پست‌های تولید شده و اپلیکیشن طراحی شده، مدیریت زمان انتشار مطالب و تگ‌گذاری و انتخاب دسته برای پست‌ها، امکان دنبال شدن و دنبال کردن همچنین قابلیت جستجوی سامانه و ارتباط اعضا از مهمترین قابلیت‌های شاخص نرم‌افزار شبکه سلول‌های بنیادی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

مجید ایران منش، مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات معاونت علمی، با اشاره به اهمیت نرم‌افزار طراحی شده گفت: ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی از طریق فعالیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات توانسته است 1100 مراجعه کننده در حوزه سلول‌های بنیادی را تا کنون جذب کند.

وی در ادامه افزود: ایجاد شبکه جامع حیوانات آزمایشگاهی، شبکه ملی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خونساز و همچنین ایجاد سامانه جامع توانا که در راستای آن 400 پروژه همزمان در سال گذشته و 98 پروژه تا پایان سال توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی به انجام رسید.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، ایران‌منش با اشاره به انقلاب ایجادشده در حوزه شبکه‌سازی کشور بر مبنای فعالیت در زمینه سلول‌های بنیادی گفت: این شبکه ترکیبی از شبکه‌های اجتماعی مختلف به عنوان یک شبکه بومی و تخصصی بنیان‌گذاری شده است.

دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از روز پنجشنبه، ۲۲ تیرماه به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرده و تا امروز ۲۴ تیر ماه ادامه دارد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری موج در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه