English

نرم‌افزار شبکه سلول‌های بنیادی رونمایی شد

تنها نرم‌افزار تخصصی به منظور گرد هم آوردن و شبکه کردن افراد، شرکت‌ها و محققان فعال در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، در دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی رونمایی شد.

نرم‌افزار شبکه سلول‌های بنیادی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری موج، در راستای فعالیت‌های صورت گرفته در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلولهای بنیادی معاونت علمی، شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط فعال و هم‌افزایی علمی و عملی میان فعالان و دست‌اندرکاران حوزه سلول‌های بنیادی، ایجاد نرم‌افزار "شبکه سلول‌های بنیادی" ضرورری شد. این شبکه فرصتی به منظور آشنایی و تعامل فعال و مؤثر میان متخصصان حوزه‌های مختلف علوم که در زمینه سلول‌های بنیادی فعال هستند، فراهم آورده است.

در حال حاضر اعضای این شبکه شامل متخصصین ایرانی داخل و خارج کشور هستند که می‌توانند به صورت رایگان از خدمات تخصصی آن بهره‌مند شوند. در پی این اقدام صورت گرفته ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، در آینده‌ای نزدیک اقدام به بین‌المللی کردن این محیط مجازی و امکان گسترش هر چه بیشتر دایره تبادل اطلاعات و امکانات آن خواهد کرد.

این شبکه در سال 1396 به سفارش ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و با همکاری گروه متخصصان دانشگاه صنعتی شریف تهیه و رونمایی شد تا به شبکه‌سازی و ساماندهی فعالیت‌های متخصصان این حوزه بپردازد و راه را برای گام‌های پرشتاب، به سوی آینده‌ای روشن هموارتر کند.

 

مزایای استفاده از نرم‌افزار شبکه سلول‌های بنیادی

در راستای شناخت افراد، شرکت‌ها و نهادهای داخلی و خارجی فعال در رشته سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، نرم‌افزار شبکه سلول‌های بنیادی می‌تواند کاربر را به دنیای حرفه‌ای در حیطه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی وارد کند.

این شبکه این امکان را برای کابر فراهم می‌آورد تا با ایجاد صفحات شخصی و شرکتی، پروژه‌ای و نظرسنجی و به اشتراک‌گذاری انواع پست‌های تصویری، صوتی و تن، دنیای علمی و تخصصی خود را به اشتراک بگذارند و از اخرین اطلاعات روز دنیا در این حوزه باخبر شوند.

ایجاد پروفایل شخصی، شرکتی صفحه پروژه و تولید پست متنی صوتی و تصویری همچنین ایجاد نظرسنجی، مدیریت پست‌های تولید شده و اپلیکیشن طراحی شده، مدیریت زمان انتشار مطالب و تگ‌گذاری و انتخاب دسته برای پست‌ها، امکان دنبال شدن و دنبال کردن همچنین قابلیت جستجوی سامانه و ارتباط اعضا از مهمترین قابلیت‌های شاخص نرم‌افزار شبکه سلول‌های بنیادی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

مجید ایران منش، مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات معاونت علمی، با اشاره به اهمیت نرم‌افزار طراحی شده گفت: ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی از طریق فعالیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات توانسته است 1100 مراجعه کننده در حوزه سلول‌های بنیادی را تا کنون جذب کند.

وی در ادامه افزود: ایجاد شبکه جامع حیوانات آزمایشگاهی، شبکه ملی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خونساز و همچنین ایجاد سامانه جامع توانا که در راستای آن 400 پروژه همزمان در سال گذشته و 98 پروژه تا پایان سال توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی به انجام رسید.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، ایران‌منش با اشاره به انقلاب ایجادشده در حوزه شبکه‌سازی کشور بر مبنای فعالیت در زمینه سلول‌های بنیادی گفت: این شبکه ترکیبی از شبکه‌های اجتماعی مختلف به عنوان یک شبکه بومی و تخصصی بنیان‌گذاری شده است.

دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از روز پنجشنبه، ۲۲ تیرماه به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرده و تا امروز ۲۴ تیر ماه ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه