English

رکورد سرعت پهپادها شکسته شد

پهپاد RacerX در آزمایش‌های انجام شده، رکورد سرعت پهپادهای رقابتی با قابلیت کنترل از راه دور را شکست و نام خود را در کتاب گینس ثبت کرد.

رکورد سرعت پهپادها شکسته شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از گیزمگ، در حالی که سرعت پهپادهای مصرفی معمولا به سرعت 64 کیلومتر در ساعت می‌رسد، پهپادهای رقابتی یا کوادکوپترهای سریع فقط به خاطر سرعت ساخته می‌شوند و پهپاد RacerX  نیز به تازگی در این زمینه رکورد زده است.

این پهپاد در واقع توسط تیمی از مهندسان به رهبری "رایان گری" (Ryan Gury)، مدیر تولید "لیگ رقابتی پهپاد"  (DRL) ساخته شده است. این رقابت سال گذشته میلادی آغاز شد و بهترین پهپادهای رقابتی دنیا را گردهم می‌آورد و قبل از آن، رقابت پهپادها بیشتر جنبه سرگرمی داشت.

تا پیش از این، رقابت فشرده‌ای در قالب آزمون و خطا برای ساخت سریع‌ترین پهپاد مسابقه دنیا در جریان بود و نخستین نمونه‌های اولیه آن آتش گرفته بودند. با این حال، نمونه تکمیل شده پهپاد RacerX مجهز به دو باتری لیتیم-پلیمری با ظرفیت هزار و 300 میلی‌آمپر در ساعت و یک مولد 42 ولتی بوده و وزن آن فقط 800 گرم گزارش شده است.

این پهپاد در آزمایش‌های انجام شده سرعت حداکثر 289 کیلومتر در ساعت و سرعت متوسط 263 کیلومتر در ساعت رسید و عنوان سریع‌ترین کوادکوپتر باتری‌دار کنترل از راه دور دنیا را از آن خود کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر