English

دستیابی انگلیس به انرژی پاک تا سال ۲۰۳۰

جدیدترین راکتور همجوشی انگلستان در حال حاضر فعال بوده و این کشور را یک قدم بیشتر به سمت تولید برق از قدرت ستاره‌ها نزدیک کرده است.

دستیابی انگلیس به انرژی پاک تا سال 2030

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از دیلی میل، دمای قلب راکتور توکامک ST40 (Tokamak ST40) که یک ابر فوق‌العاده داغ از گاز باردار الکتریکی یا پلاسما است، در سال آینده به 100 میلیون درجه سانتیگراد (حرارتی که برای انجام واکنش همجوشی لازم است) خواهد رسید.

واکنش همجوشی در قلب توکامک اتفاق می‌افتد. میدان مغناطیسی قوی این وسیله، پلاسمای دوتریوم و تریتیوم را که دو ایزوتوپ هیدروژن هستند، احاطه کرده است. در همین حال، پرتوهای ذرات، امواج رادیویی و مایکروویو، دمای پلاسما را به 100 تا 150 میلیون درجه سانتی‌گراد می‌رسانند. در طی واکنش، هسته‌های دوتریوم و تریتیوم ذوب می‌شوند و یک اتم هلیوم و یک نوترون تولید می‌کنند.

درجه حرارت پلاسما که 100 میلیون درجه سانتی‌گراد بوده و در محفظه‌ای به شکل دونات قرار دارد، هفت برابر داغ‌تر از هسته خورشید است.

این راکتور تا سال 2030 انرژی پاک را برای شبکه ملی بریتانیا فراهم خواهد کرد.

امروزه محققان با استفاده از روش همجوشی گرم توانسته‌اند به یک منبع انرژی پاک دست یابند، چرا که این روش هیچ نوع گاز گلخانه‌ای را منتشر نکرده و تنها محصول زائد آن هلیوم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه