English

خطری که از بیخ گوش بزرگترین آژانس موبایلی دنیا گذشت

حذف «اوبر» از اپ‌استور

چندی پیش رئیس اپل اوبر را به حذف این اپلیکیشن از اپ‌استور تهدید کرده بود.

حذف «اوبر» از اپ‌استور

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از بیزنس‌اینسایدر، تیم کوک مدیرعامل اپل چندی پیش در ملاقاتی شخصی تراویس کالانیک مدیرعامل اوبر را تهدید کرده بود که این برنامه را از اپ‌استور حذف می‌کند.

این اقدام که به خاطر بررسی‌های انجام شده از سوی برنامه‌نویسان اپل صورت گرفته بود می‌توانست برای این استارتاپ چند میلیارد دلاری ضرر هنگفتی در پی داشته باشد: از دست دادن چندین میلیون مشتری که از گوشی اپل استفاده می‌کنند.

براساس اعلام متخصصان اپل، اپلیکیشن اوبر قادر بود که حتی پس از پاک شدن از گوشی‌های اپل، آنها را ردیابی کند و این موضوع ناقض قوانین حریم خصوصی شرکت اپل است.

نکته جالب توجه این بود که اوبر از کار خود پشیمان نشده و تلاش کرده‌ بود با اعمال تغییرات در برنامه و مخفی‌سازی کدهای مربوط به ردیابی گوشی‌های اپل، مسئولان این کمپانی را راضی کند اما نقشه‌اش به خوبی پیش نرفت و این موضوع از سوی متخصصان بزرگترین شرکت فعال در زمینه گوشی‌های هوشمند در آمریکا کشف شد.

اوبر هدف خود را از این کار تلاش برای جلوگیری از سوءاستفاده از این اپلیکیشن عنوان کرده است.

 مقامات اوبر گفته اند در صورتی که گوشی یک کاربر به سرقت برود باید راهی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های مالی و جنایی از برنامه وجود داشته باشد.

گزارش شده که مدیرعامل اوبر از صحبت تیم کوک شوکه شده اما در ملاقاتی که این دو در موزه‌ای در نیویورک داشتند هر دو با چهره‌ای خندان در مقابل رسانه‌ها ظاهر شدند و همچنان اپلیکیشن اوبر در اپ‌استور درسترس کاربران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر