English

تولید سالانه ۴ هزار ویال آنتی‌توکسین دیفتری و کُزاز در موسسه رازی

رئیس بخش جانوران سمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با اشاره به تولید سالانه ۴ هزار ویال آنتی‌توکسین دیفتری و کزاز در این موسسه گفت: این بیماری‌ها در کشور تحت کنترل قرار گرفته، اما به دلیل شاخص‌های پایین بهداشتی کشورهای همجوار، تولید و وجود این محصول در کشور ضروری است.

تولید سالانه ۴ هزار ویال آنتی‌توکسین دیفتری و کُزاز در موسسه رازی

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر ناصر محمدپور با اشاره به تولید محصول استراتژیک آنتی‌توکسین دیفتری در کنار پادزهرهای ضد مارگزیدگی و ضد عقرب‌زدگی در بخش جانوران سمی موسسه رازی، اظهار کرد: سالانه 2 هزار ویال آنتی‌توکسین دیفتری در موسسه رازی تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سالیانه 2 هزار ویال آنتی‌توکسین تتانوس (کزاز) که برای کنترل بیماری کزاز در دام مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز در این موسسه تولید می‌شود.

رئیس بخش جانوران سمی موسسه رازی گفت: اگرچه بر اثر پوشش خوب واکسیناسیون، این بیماری‌ها در کشور تحت کنترل قرار گرفته، اما کشورهای همجوار از نظر شاخص‌های بهداشتی پایین هستند و این بیماری‌ها ممکن است بر اثر مسافرت و مهاجرت آنان به کشور منتقل شود.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از شیوع این بیماری‌ها، وجود آنتی‌توکسین‌ها امری ضروری در کشور محسوب می‌شود.

دکتر محمدپور تصریح کرد: این آنتی‌توکسین‌ها در موسسه رازی تولید و در وزارت بهداشت نگهداری می‌شوند تا در زمان نیاز در کشور مورد استفاده قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در برخی مواقع نیز این واکسن‌ها به کشورهای همجوار ارسال می‌شود تا از اپیدمی‌هایی که در این کشورها ایجاد می‌شود جلوگیری کرده و آن ها را تحت کنترل قرار دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه