English

ثبت ۱۰ هزار اختراع بین‌المللی از اهداف نقشه جامع علمی تا افق ۱۴۰۴

معاون هماهنگی و اجرایی ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور گفت: ثبت بیش از 50 هزار اختراع و اکتشاف در سطح ملی و 10هزار مورد نیز در سطح بین‌المللی مهمترین اهداف تعیین‌شده در سند نقشه جامع علمی کشور تا افق 1404 است.

ثبت 10 هزار اختراع بین‌المللی از اهداف نقشه جامع علمی تا افق 1404

به گزارش خبرگزاری موج، حمید امیدوار در همایش علمی دانشگاه‌های دولتی منطقه هفت کشور در دانشگاه یاسوج افزود: بر اساس این سند راهبردی تعداد اعضای هیات علمی تمام وقت دانشگاه‌های کشور به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت نیز به حدود 2000 نفر خواهد رسید.

وی اظهار کرد: تعداد مقالات علمی و پژوهشی به ازای هر یک میلیون نفر از جمعیت دانشجویی کشور نیز به حدود 800 هزار مقاله می‌رسد.

معاون هماهنگی و اجرایی ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور خاطرنشان کرد: این سند در پنج فصل شامل ارزش‌های بنیادین و الگوی نظری نقشه جامع علمی، بهبودبخشی به حوزه علم و فناوری، اولویت‌های علمی راهبردها و اقدام‌های ملی برای توسعه فناوری و چارچوب نهادی علم، فناوری و نوآوری است.

امیدوار اضافه کرد: بازنگری و بازتولید محتوا و روش‌های آموزشی و پرورشی به منظور تعمیق مبانی اسلامی و اخلاقی، ایجاد ساز و کارهای لازم برای رشد و خلاقیت‌های علمی، هنری و مهارتی و تقویت نظام استعدادیابی از مهمترین اقدام‌های ملی پیش‌بینی شده در این سند ملی و راهبردی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه