English

معاون وزیر ارتباطات و فناوری:

خوددرمانی از طریق اطلاعات فضای مجازی چالشی بزرگ است

شیراز – معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: خوددرمانی از طریق راهکارهای فضای مجازی یک چالش بزرگ و خطرناک است.

خوددرمانی از طریق اطلاعات فضای مجازی چالشی بزرگ است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدجواد آذری جهرمی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح دومین کنگره بین‌المللی سلامت همراه یادآور شد: ‌فراوانی اطلاعات اکنون به یک چالش جدی در کشور تبدیل‌شده است، باید اطلاعات موجود به‌نوعی کانالیزه و ساماندهی شود، نبود چارچوب‌های مشخص در این زمینه به‌ویژه درزمینهٔ فناوری‌های سلامت می‌تواند مردم را دچار نگرانی کند .

وی ادامه داد: ‌فناوری اطلاعات حوزه‌ای است که می‌توان استفاده بیشتری از آن به‌ویژه در حیطه تشکیل پرونده‌های سلامت ، پایش سلامت ، انتقال داده و سایر موارد کرد، تحلیل و برنامه‌ریزی در حوزه سلامت اکنون با استفاده از فناوری اطلاعات میسر شده است .

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: در سال 92 تعداد گوشی‌های هوشمند در کشور حدود 2 میلیون بود اما امروز100 هزار نرم‌افزار کاربردی در بازار وجود دارد که بسیاری از این نرم‌افزارها در عرصه سلامت خدمات به مردم می‌دهند اما 99 درصد از این برنامه مجوزهای لازم را ندارند و ثبت قانونی نشده‌اند .

آذری تأکید کرد: ثبت نشدن این برنامه‌ها باعث می‌شود مردم در استفاده از این خدمات دچار تشویش و نگرانی شوند و با اندک بیماری در دنیای مجازی جست‌وجو کنند و به خوددرمانی بپردازند، باید در این زمینه ساماندهی بیشتری به وجود آید .

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات یک زیرساخت مناسب برای توسعه ارتباطات است ، این عرصه در آینده رشد مضاعف خواهد داشت ، 140 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در عرصه کسب‌وکار ایجادشده که به‌طور مستقیم می‌تواند زمینه بیشتری برای ایجاد درآمد فراهم کند .

وی تصریح کرد: کشور ما در بحث استفاده از سرویس‌های تمام‌شده از رتبه 109 به 37 دنیا ارتقاء پیداکرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه