English

سومین جشنواره ملی گیاهان دارویی برگزار می شود

سومین جشنواره و نمایشگاه ملی «گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران» از فردا(پانزدهم شهریورماه) تا(هجدهم شهریور ماه) در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

سومین جشنواره ملی گیاهان دارویی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج، سومین جشنواره و نمایشگاه ملی «گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران» با حضور ۴۸۹ شرکت تولیدی صنعتی در بخش خصوصی از فردا به مدت سه روز در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود؛ از این تعداد ۱۴۶ شرکت دانش‌بنیان هستند.

در این جشنواره ۲۸۰۰ محصول ارائه می‌شود که از این تعداد ۴۵۰ محصول به صورت فناورانه و دانش‌بنیان هستند. همچنین ۱۴۷ مرکز علمی، دانشگاهی، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی حضور دارند.

قرار است برای اولین بار جشنواره دانش‌آموزی با ۱۰۰ گروه فن‌آفرینی برگزار شود. از دیگر برنامه‌های این جشنواره برگزاری فن‌بازار با ارائه ۷۰ نوع فناوری است؛ این فن‌بازار با حضور سرمایه‌گذاران، فناوران و تسهیلگران در این عرصه برگزار می‌شود.

همچنین برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی منطبق بر آموزه‌های مکتب پزشکی ایران، سلامتکده طب سنتی در حاشیه این جشنواره تأسیس شده که بیش از ۳۰ تخصص و گرایش‌های مختلف در آن به عموم مردم ارائه می‌شود.

ایجاد هربراتوم برای اولین بار برای عرضه گیاهان دارویی زنده که شامل ۳۰۰ گونه می‌شود، از دیگر اقدامات حاشیه جشنواره گیاهان دارویی به شمار می‌رود.

همچنین پیش‌بینی شده ۱۸ کارگاه آموزشی برای پزشکان، داروسازان، فناوران، پژوهشگران و … برگزار شود. در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی «گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران» بیش از ۴۰۰ عنوان آثار مکتوب و فاخر طب سنتی و گیاهان دارویی ارائه خواهد شد.

در این نمایشگاه سه روزه، علاوه بر رونمایی از محصولات دانش‌بنیان و نقشه راه گیاهان دارویی و طب سنتی، برگزیدگان در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی معرفی می‌شوند.

ارتقای سطح دانش عمومی، فرهنگسازی، ترویج و بکارگیری آموزه‌های طب سنتی، معرفی طرح‌های دانش‌بنیان موفق، موفق فرصت‌های نوین کارآفرینی و اشتغالزایی، معرفی نقش صنعت گیاهان دارویی در توسعه کشور، ایجاد بستر تعامل و همفکری سازنده، تسهیل فرآیند تجاری‌سازی و انتقال فناوری و … برخی از اهداف این جشنواره به شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه