English

کاتالیست پالایشگاهی با نانولوله‌های کربنی بهینه سازی می شود

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از نانو لوله‌های کربنی موفق به بهینه سازی کاتالیست‌های مورد استفاده در پالایشگاه‌ها برای انجام فرآیند تبدیل متانول به اولفین شدند.

کاتالیست پالایشگاهی با نانولوله‌های کربنی بهینه سازی می شود

به گزارش خبرگزاری موج، سجاد ریماز مجری طرح در این باره گفت: تبدیل متانول به اولفین‌ها یکی از فرآیندهای مورد توجه در حوزه تبدیل گاز طبیعی به محصولات با ارزش پتروشیمی است ضمن آن که از لحاظ اقتصادی می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

وی اولفین‌ها را خوراک اصلی واحدهای پتروشیمی نام برد و یادآور شد: برای تبدیل متانول به اولفین‌ها از کاتالیست‌ها استفاده می‌شود ولی مشکل اصلی این کاتالیست‌ها این است که در مدت زمان کوتاهی غیرفعال می‌شوند.

ریماز با تاکید بر این که برای رفع این مشکل تحقیقاتی را اجرایی کردیم، خاطرنشان کرد: بر این اساس تحقیقاتی با عنوان «کاربرد نانو لوله‌های کربنی به عنوان قالب سخت در ساخت نانو کاتالیست ساپو - ۳۴ با استفاده از روش تبدیل ژل خشک» را اجرایی کردیم.

مجری طرح با تاکید بر اینکه در این مطالعات اقدام به بهینه سازی کاتالیست‌ها کردیم، اضافه کرد: برای این منظور از نانو لوله‌های کربنی به عنوان قالب سخت در ساخت نانو کاتالیست ساپو - ۳۴ با استفاده از روش تبدیل ژل خشک استفاده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه