English

حمله تند گروه های مدافع حریم شخصی به واتس آپ

واتس آپ که زمانی قول داده بود پیوستن به فیس بوک هیچ تغییری در سیاست های آن ایجاد نکند، حالا با اعمال سیاست های جدید حریم شخصی داده های کاربران خود را در اختیار فیس بوک قرار می دهد.

حمله تند گروه های مدافع حریم شخصی به واتس آپ

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از انگجت، هدف از این کار نمایش تبلیغات هدفمند به کاربران اعلام شده، اما واکنش خشم آلود گروه های مدافع حریم شخصی را به همراه داشته است.

اطلاعاتی که قرار است توسط واتس آپ تحویل فیس بوک شوند بسیار متنوع بوده و شماره های تلفن هر فرد، داده های پروفایل، وضعیت هر فرد و وضعیت آنلاین وی را شامل می شود. مرکز اطلاعات الکترونیک حریم شخصی Electronic Privacy Information Center(EPIC) با صدور بیانیه ای تند این اقدام را نقض حریم شخصی کاربران واتس اپ دانسته و نسبت به آن به شدت اعتراض کرده است.

این مرکز درصدد شکایت قضایی از شرکت هایی است که با این نوع اقدامات حریم شخصی کاربران را نقض می کند. EPIC واتس آپ را به دروغگویی به کاربران هم متهم کرده است؛ زیرا این شرکت در سال ۲۰۱۴ و در زمان فروش خود به فیس بوک وعده داده بود که هرگز اطلاعاتی را که به شناسایی هویت کاربران منجر شود به اشتراک نگذارد و نفروشد.

اما حالا با اعطای شماره های تلفن همراه، اسامی و داده های نمای شخصی واتس آپ عملا افشای هویت کاربران خود را ممکن کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر