English

آخرین مهلت ثبت‌نام در رقابت جامع منجمان آماتور ایرانی اعلام شد

دومین دوره رقابت جامع منجمان ایرانی با عنوان استارکاپ توسط انجمن نجوم ایران و مرکز نجوم آوا استار ۱۸ و ۱۹ شهریور امسال در پارک ملی کویر برگزار می‌شود.

آخرین مهلت ثبت‌نام در رقابت جامع منجمان آماتور ایرانی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، اولین دوره این رقابت شهریور سال گذشته برگزار شد و امسال نیز دور دوم آن است که در این دوره اکثر مهارت‌های علمی و عملی شرکت‌کنندگان نظیر مهارت‌های رصد با چشم غیرمسلح و ابزار، قدر سنجی، اصول پیمایش، توانایی ثبت علمی رصد، محاسبات آماتوری و… مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

هدف از برپایی این رقابت ها که به همت مرکز نجوم آواستار و با همکاری انجمن نجوم ایران، سازمان جغرافیای نیروهای مسلح سازمان محیط‌ زیست و سازمان میراثفرهنگی برگزار می‌شود، شناسایی منجمان برتر کشور است تا در برنامه‌هایی از جمله کار با ماهواره‌ها، مباحثآموزشی، داوری رقابت‌ها و… که به کمک آنها نیاز است، از توانایی‌های آنها استفاده شود. همچنین افرادی که به صورت غیرآکادمیک نجوم را دنبال می‌کنند و رزومه‌ای مبنی بر فعالیت و عضویت گروه‌های نجومی دارند، می‌توانند در این رقابت نجومی شرکت کنند و به رقابت بپردازند.

رقابت نجومی استارکاپ در دو بخش تئوری و عملی برگزار می‌شود که بخش تئوری پاسخ به برخی سؤالات به صورت کتبی و بخش عملی آن رصد اجرام آسمانی با ابزارهایی است که در اختیارشان قرار می‌گیرد و درنهایت به شرکت‌کنندگانی که بعد از گذراندن چند مرحله بالاترین امتیاز را کسب کنند، جوایزی اهدا می‌شود.

آخرین مهلت ثبت نام در این دوره از رقابت ها ۹ شهریور است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره از رقابت‌ها برای دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانند به نشانی اینترنتیstarcup. avastarco. comمراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر