English

وبگردی برای نابینایان آسان می شود

افزایش دسترسی عمومی به وب از جمله دلمشغولی های بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری است و شرکت هایی مانند گوگل و فیس بوک برای این کار به پرتاب پهپاد و ماهواره روی آورده اند.

وبگردی برای نابینایان آسان می شود

به گزارش خبرگزاری موج، اما این مساله یک جنبه دیگر هم دارد و آن هم طراحی ابزاری برای دسترسی افراد نابینا و کم بینا به فضای مجازی است. چنین افرادی برای مطالعه محتوای اینترنتی دشواری های جدی دارند و حالا شرکتBraigo Labsقصد دارد این مشکل را کمتر کند.

این شرکت که توسط یک پسر ۱۵ ساله تاسیس شده نسخه بتای خدمات خود را به این منظور این هفته در دسترس علاقه مندان قرار می دهد تا افراد کم بینا و نابینا بتوانند متون درج شده روی تصاویر تحت وب را بخوانند.Braigo Labsدر نهایت به دنبال رونمایی از پلتفورم جامعی است که استفاده از وب را برای نابینایان و کم بینایان تا حد معقولی ممکن کند.

خدمات این شرکت موسوم بهBraigoدر قالب یک برنامه رایگان تحت وب در اختیار علاقمندان قرار گرفته و از ۵۰ زبان زنده دنیا پشتیبانی می کند. این برنامه متون موجود در تصاویر را از منابع مختلف استخراج می کند تا افراد دارای مشکل بینایی راحت تر بتوانند آنها را قرائت کنند.

Shubham Banerjeeمدیر شرکت طراح این برنامه می گوید این یک گام رو به جلو در مسیری صحیح است. ماBraigoرا محصولی برای ایجاد، پشتیبانی و توسعه اکوسیستم مورد نیاز افراد نابینا و کم بینا می دانیم و نه یک نرم افزار یا سخت افزار صرف.

Shubham Banerjeeاولین بار دو سال قبل در ۱۳ سالگی با جمع آوری پول از شرکت اینتل برای ساخت چاپگر مورد نظرش بر سر زبان ها افتاد و بعد از دو سال شرکت خود را برای توسعه فناوری هایی که به تمام جهانیان سود برساند تاسیس کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه