English

برگزیدگان المپیاد نانو ۳۰ مرداد معرفی می شوند

برگزیدگان دومین مرحله المپیاد دانش اموزی علوم و فناوری نانو شنبه به کانون برگزیدگان باشگاه نانو معرفی شوند.

برگزیدگان المپیاد نانو ۳۰ مرداد معرفی می شوند

به گزارش خبرگزاری موج، اولین مرحله این المپیاد در اردیبهشت ماه با حضور ۳۰ هزار نفر برگزار شد که از این تعداد ۳۳ نفر به مرحله دوم راه یافتند.

راه یافتگان به مرحله دوم المپیاد دانش آموزی فناوری نانو در سطح عملی از دو هفته قبل باهم به رقابت پرداختند.

این مرحله از المپیاد اهداف علمی و اجتماعی مختلفی از جمله تجربه کارگروهی، ایجاد آمادگی لازم برای حضور در پروژه‌های نانومحور در سطح دانش‌آموزی و دانشجویی، کار با تجهیزات فناوری نانو و رسیدن به باور «ما می‌توانیم» را دنبال می‌کند.

اجرای اردوی مرحله دوم المپیاد نانو اهداف علمی و اجتماعی مختلفی از جمله تجربه کارگروهی و حضور در جمعی با فرهنگ و طبقات مختلف اجتماعی، ایجاد آمادگی لازم برای حضور در پروژه‌های نانومحور در سطح دانش‌آموزی و دانشجویی، کار با تجهیزات فناوری نانو و سنتز حداقل یک نانوماده در آزمایشگاه و رسیدن به باور «ما می‌توانیم» را دنبال می‌کند.

چهار روز اول مرحله عملی هفتمین المپیاد دانش‌آموزی فناوری‌نانو به انجام آزمایش‌های عملی اختصاص داشته است. دانش‌آموزان طی این چهار روز در قالب گروه‌های سه نفری زیر نظر اساتید دوره به «سنتز نانوذرات نقره با استفاده از اسکلت برگ درختان» و «تصفیه‌پساب‌های صنعتی با استفاده از کربن نانوساختار فعال» به‌طوری عملی پرداخته‌اند.

پیش بینی شده که چندین نفر از ۳۳ نفر به عنوان برگزیده انتخاب و به آنها مدال اعطا شود.

برگزیدگان این دوره از ۱۴ استان آذربایجان غربی، اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، مازندران، قزوین، قم و هرمزگان در اردوی مرحله دوم حضور دارند.

در روز ۲۸مردادماه دانش‌آموزان برای کسب مدال طلا، نقره و برنز در یک آزمون با هم به رقابت پرداختند. این آزمون در دو بخش سوالات کتبی و همچنین ارائه دستاوردهای علمی خود طی این دوره، در قالب مقاله علمی و ارایه شفاهی با حضور داوران متخصص علوم و فناوری نانو برگزار می‌ شود.

اختتامیه این المپیاد روز سی ام مردادماه در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران کرج برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه