English

فعالیت مغزی به کمک عینک گوگل اندازه‌گیری می شود

یک تیم از محققان با استفاده از عینک گوگل در حال توسعه یک سیستم قابل حمل هوشمند هستند که از طیف سنجی کاربردی مادون قرمز نزدیک(fNIRS) برای اندازه‌گیری فعالیت مغز فرد در حال حرکت استفاده می‌کند.

فعالیت مغزی به کمک عینک گوگل اندازه‌گیری می شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل ازvishwagujarat. com، طیف نگاری کارکردی مادون قرمز نزدیک یاfNIRSیک تکنولوژی تصویربرداری کارکردی نوری است که فعالیت عصبی و پاسخ‌های همودینامیک در مغز را اندازه گیری می‌کند.

به گفته محققان این پژوهش، این روش جدید کهneuroergonomicsنام دارد به مطالعه علوم اعصاب شناختی و عوامل انسانی می پردازد.

یک گروه از مهندسان زیست پزشکی درکسل، با همکاری محققان دانشگاه جورج میسون، در حال حاضر موفق به طراحی یک سیستمfNIRSقابل حمل شده اند. این محققان موفق به اندازه‌گیری فعالیت مغز شرکت کنندگانی شدند که محوطه دانشگاه را ردیابی می‌کردند. هدف محققان این پژوهش این بود که گروهی از شرکت کنندگان که محوطه دانشگاه را با عینک گوگل ردیابی می‌کردند را با گروه دیگری که از گوگل مپ بر روی گوشی‌های آیفون خود استفاده می‌کردند مقایسه کنند. آنها به طور کلی دریافتند که، کاربرانی که از عینک گوگل استفاده کردند از وضعیت آگاهی بالاتر و حجم کارکرد ذهنی پایین تری نسبت به همسالان خود که از آیفون استفاده می‌کردند برخوردار بودند.

آنها همچنین بیشتر دارای دید تونلی بوده و تمرکز بیشتری بر روی هدف خود داشتند. دید تونلی حالتی از کم شدن میدان دید است به طوری که به نظر می‌رسد فرد همه چیز را از درون یک تونل می‌بیند. fNIRS راهی برای اندازه گیری سطح اکسیژن در قشر پیش فرونتال مغز است.این قسمت، بخشی از مغز بوده که مسوول رفتارهای پیچیده مانند تصمیم گیری، بیان شناختی و رشد شخصیت است.

این پژوهش راه را برای ایجاد اپلیکیشن‌های بیشتر در زمینه‌های مختلف تشخیصی و درمانی هموار می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه