English

فرمانداران در تجهیز و تعمیر سرویس های بهداشتی و آبخوری مدارس کمک کنند

استاندار خوزستان گفت: فرمانداران به آموزش و پرورش مناطق کمک کنند تا قبل از شروع مهرماه سرویس های بهداشتی و آبخوری مدارس به بهترین شکل ممکن آماده شوند.

فرمانداران در تجهیز و تعمیر سرویس های بهداشتی و آبخوری مدارس کمک کنند

به گزارش خبرگزاری موج از خوزستان، غلامرضا شریعتی در حاشیه جلسه بررسی مشکلات آموزشی شهرستان های کارون و گتوند افزود: برای رعایت بهداشت به ویژه برای دانش آموزان دختر نیاز است که هر چه سریع تر تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید، سرویس های بهداشتی و آبخوری ها به بهترین شکل ممکن بازسازی، تجهیز و آماده شوند.

وی با تاکید بر تلاش استانداری برای حل مشکلات آموزش و پرورش اظهار کرد: جلسات هفتگی با مناطق آموزشی در سراسر استان ادامه دارد و حتما مسائل ۴۰ منطقه آموزشی را تا قبل از مهرماه بررسی می شود. و از محل اعتبارات استانی و اعتباراتی که در اختیار فرمانداران گذاشته شده سعی می کنیم یک سری تنگناها را مثل تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی فوری و ضروری برای مهرماه حل شود.

استاندار گفت: شرکت های بزرگ مستقر در استان نیز قرار است از لحاظ تجهیزات آموزشی از جمله رایانه و ابزارهای آزمایشکاهی به مناطق آموزشی کمک کنند.

وی بر تکمیل پروژه های آموزشی که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، تاکید کرد.

غلامرضا شریعتی همچنین از کسب بالاترین رتبه آموزشی توسط آموزش و پرورش گتوند قدردانی کرد و افزود: برای تشویق و تقویت انگیزه این همکاران تلاشگر همه پرسنل اداره گتوند به همراه خانواده آنان سفر به مشهد مقدس پاداش می گیرند.

مدیر آموزش و پرورش گتوند ضمن ارایه گزارشی از کمبودها و مسائل آموزشی منطقه گفت: با وجود تمام مشکلات، این شهرستان سعی شده طبق شاخص های برنامه توسعه آموزشی استان پیش برود. درامتحانات نهایی که شاخص ارزیابی علمی و آموزشی کشور است توانستیم در سه سال متوالی رتبه اول استان را به دست بیاوریم. در رشته انسانی از رتبه ۵ در سال ۹۲ به رتبه یک ارتقا پیدا کردیم. در رشته تجربی از رتبه ۱۷ به رتبه ۲ و در رشته ریاضی فیزیک از رتبه ۲۳ درنهایت سال ۹۵ به رتبه یکم دست یافتیم.

یوسف علیدادی ادامه داد: در حوزه کنکور از ۷۷۰ نفر شرکت کننده در سال تحصیلی ۹۴-۹۳، پنج دانش آموز در رشته پزشکی پذیرفته شدند و برخی دانش آموزان در رشته روانشناسی و حقوق دانشگاه تهران و شهید بهشتی قبول شدند.

علیدادی در مورد جذب بی سوادان که یکی از شاخص های توسعه آموزشی استان است، گفت: در حالی که سهمیه گتوند برای جذب افراد بی سواد ۴۵۰ نفر بود، ۵۹۰ نفر جذب کردیم و در واقع رشد ۱۳۰ درصدی داشتیم.

وی در مورد شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل اظهار کرد: طبق آمار وزارت ۱۰۹ نفر بازمانده از تحصیل در گتوند وجود داشت که به ۲۴ نفر تقلیل پیدا کرده است. و احتمال می دهیم این افراد در گتوند سکونت نداشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کارون نیز با اشاره به رشد و ارتقای آموزشی این شهرستان محروم گفت: این شهرستان مدت سه سال است که از ناحیه ۳ اهواز جدا شده است و یکی از مشکلات ما خروج نخبگان از شهر و ورود آنها به مدارس اهواز است. هم اکنون ۳۱ هزار دانش آموز در کارون مشغول تحصیل هستند که می توان با احداثپژوهشسرا و آزمایشگاه و ارتقای سطح کیفی فضاهای آموزشی میزان خروج نخبگان را کاهش داد.

مزرعه در ادامه از بهبود شاخص های برنامه توسعه آموزشی در شهرستان کارون خبر داد و افزود: با وجود مشکلات موجود که همه از آن اطلاع داریم، آموزش و پرورش کارون توانسته ۱۸۰۰ نوآموز پیش دبستانی را جذب و تحت پوشش قرار دهد.

وی در مورد رتبه آموزشی کارون نیز گفت: امسال در رشته علوم انسانی ۱۴ درصد و در رشته علوم تجربی نیز ۸ درصد رشد داشته ایم. امید است با برگزاری کلاس های تقویتی کنکور شاهد پیشرفت بیشتر باشیم. امسال، استقبال از کلاس های کنکور خوب بود و ۲۰۰ دانش آموز در کلاس ها شرکت کردند. این در حالی است که خانواده ها استطاعت مالی چندانی ندارند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان نیز در این جلسه به ضرورت توسعه پیش دبستانی در کل استان و به ویژه در شهرستان کارون اشاره کرد و افزود: ایجاد مرکز اختلالت یادگیری مدارس استثنایی و توسعه فضاهای فیزیکی می تواند در بهبود و ارتقای کیفیت تحصیلی مناطق موثر باشد.

اردشیر شجاعی گفت: هوشمندسازی کلاسهای ابتدایی باید به صورت جدی دنبال شود و همزمان با هوشمندسازی کلاسها توانایی علمی و حرفه ای معلمان نیز باید ارتقا یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه