English

تصفیه روزانه ۳۶۴ هزار بشکه در پالایشگاه آبادان / مشعل های پالایشگاه آبادان برای همیشه خاموش می شوند

مدیرعامل پالایشگاه آبادان از تولید ۱۱ میلیون لیتر بنزین موتور با سه درصد افزایش تولید، دو میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر نفت سفید و ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر نفت گاز در این واحد صنعتی خبر داد.

تصفیه روزانه ۳۶۴ هزار بشکه در پالایشگاه آبادان / مشعل های پالایشگاه آبادان برای همیشه خاموش می شوند

به گزارش خبرگزاری موج از خوزستان، حبیب الله ابوالحسینی یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان آبادان افزود: این پالایشگاه با قدمتی ۱۰۴ ساله، ۲۳ درصد فرآورده های نفتی کشور را تامین می کند.

وی اضافه کرد: ت ولید ۲۳ درصد فرآورده نفتی مورد نیاز کشور در حالی است که پالایشگاه اصفهان با ۲۰ درصد، پالایشگاه بندرعباس ۱۹، پالایشگاه تهران ۱۳ و پالایشگاه تبریز۶ درصد فرآوردهای نفتی کشور را تامین می کند که این مهم بیانگر ارزش پالایشگاه آبادان در تامین و توزیع فرآورده های نفتی در کشور است.

ابوالحسینی ظرفیت بالقوه پالایشگاه آبادان را تصفیه ۴۵۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد و اظهار داشت: تولید پالایشگاه متناسب با نیاز کشور در سال گذشته به ۴۳۵ هزار بشکه در روز نیز رسید ولی هم اکنون با توجه به نیاز میزان داخلی تولید در مرز ۳۷۰ هزار بشکه در روز است.

وی از تولید ۱۱ میلیون لیتر بنزین موتور با سه درصد افزایش تولید، دو میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر نفت سفید و ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر نفت گاز در این واحد صنعتی خبر داد و افزود: سال گذشته به طور متوسط دو میلیون و ۷۳۰هزار لیتر گاز مایع معادل یکصد و ۴۲ هزار کپسول ۱۱ کیلویی استحصال شد.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان همچنین از بهره برداری از واح‍د سیستم خنک کننده آب مداربسته تصفیه پساب صنعتی پالایشگاه با جدیدترین اس‍ت‍‍ان‍داردهای ج‍‍ه‍‍ان‍‍ی و هزینه کرد ۱۵ میلیون یورو و ۳۴۰ میلیارد ریال در این واحد طی سال جاری خبر داد.

وی گفت: با بهره برداری از این سیستم برداشت آب از رودخانه اروندرود، کاهش چشمگیری و بهره وری تولید نیز افزایش یافت.

ابوالحسینی به آغاز توزیع بنزین یورو ۴ را در سطح شهرستان های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و افزود: با تامین زیرساخت مناسب توزیع بنزین یورو ۴ در سایر شهرهای استان خوزستان نیز آغاز می شود.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان همچنین با بیان از سرگیری فعالیت واحد تولید گوگرد پالایشگاه آبادان با اعتبار هزینه شده ۲۷ میلیون یورو، گفت: واحد بازیافت گازهای فلر نیز با ۴۶ میلیارد ریال اعتبار داخلی و ۲٫۷ میلیون دلار اعتبار ارزی در حال اجرا است که با بهره برداری از آن سه مشعل پالایشگاه آبادان برای همیشه خاموش می شود.

پالایشگاه آبادان با تولید روزانه ۱۵ میلیون لیتر بنزین ۲۳ درصد کل بنزین و ۲۶ درصد بنزین پالایشگاهی ایران را تامین می کند و طبق برنامه توسعه، قرار است روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ در آن تولید شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه