English

تکثیر ماهیان گرمابی در خوزستان آغاز شد

مدیرکل شیلات خوزستان از شروع فصل تکثیر ماهیان گرمابی در مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان استان خبر داد.

تکثیر ماهیان گرمابی در خوزستان آغاز شد
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، مرتضی سوری گفت: مطابق برنامه ریزی سالانه و به منظور بهسازی و بازسازی ﺫﺧﺎﯾﺮﺁﺑﺰﯾﺎﻥ منابع آبی خوزستان، تکثیر ماهیان گرمابی (ماهیان بومی و کپورماهیان) در ۲ مرکز فعال بخش دولتی استان از جمله مرکز بازسازی ذخایر ماهیان بومی سوسنگرد و مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی اهواز آغاز شده است.

وی با اشاره به انواع ماهیان گرمابی پرورشی در این مراکز، افزود: تکثیر ۴ گونه بچه ماهی گرمابی از نوع کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ هد و همچنین ماهیان گرمابی بومی شامل: گونه‌های بنی، شیربت، گطان، برزم و عنزه به صورت مصنوعی و با استفاده از بیوتکنیک‌های بومی و همچنین هورمون‌های سنتتیک شرکت‌های دانش بنیان داخلی و توسط کارشناسان مجرب ایرانی در حال انجام است.

سوری ادامه داد: پس از طی دوره مشخص و رسیدن بچه ماهی‌ها به وزن مطلوب، در منابع آب‌های داخلی استان اعم تالابها، رودخانه‌ها و آب بندان‌ها و مناطق مستعد و شناسایی شده، رها سازی می‌شوند.

مدیرکل شیلات خوزستان اضافه کرد: پارسال ۱۲ میلیون قطعه بچه ماهی تولید شد که به منظور رهاسازی در منابع آب‌های داخلی و تأمین تقاضای بچه ماهی مزارع پرورش ماهیان گرمابی استان مورد استفاده قرار گرفت.

وی می‌گوید: امسال تکثیر و تولید ۶۰ میلیون قطعه لارو پیش بینی می‌شود و با توجه به شرایط دمایی، فعالیت تکثیر ماهیان یادشده تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه