English

استاندار خوزستان:

بازار‌های خوبی در کشور‌های همسایه برای صادرات شیلات وجود دارد

استاندار خوزستان گفت: اداره کل شیلات خوزستان موظف است با کمک گرفتن از نخبگان و سرمایه گذاران شیلات و با مشارکت بانک‌ها حرکت جدیدی برای تولید ماهی و میگو شروع کند، چون در کشور‌های همسایه بویژه عراق بازار‌های خوبی برای صادرات شیلات وجود دارد.

بازار‌های خوبی در کشور‌های همسایه برای صادرات شیلات وجود دارد
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، استاندار خوزستان گفت: یکی از مزیت‌های اصلی استان ما وجود رودخانه‌های متعدد و دسترسی به آب‌های آزاد است به طور طبیعی شیلات از پتانسیل‌های مهم تولید و اقتصاد در استان محسوب می‌شود و ما در این زمینه باید از امکانات خدادادی خود به نحو احسن استفاده کنیم.

وی افزود: ما اشتغال وسیعی در بخش شیلات داریم و بیشتر از اینها باید داشته باشیم. در صادرات شیلات چه پرورش ماهی در قفس دریایی و چه در پرورش ماهی در مزارع و پشت سد‌هایی که برای کشاورزی است و برای آب شرب نیست که ما مجوز آن را از دولت گرفته‌ایم باید افزایش تولید در شیلات اتفاق بیفتد.

حسینی محراب اظهار داشت: متاسفانه با وجود همه نخبگانی که در این بخش داریم در تولید و پرورش ماهی در قفس ضعیف هستیم و از سیاست‌هایی که از مدیر کل جدید ارشاد خواستم پیگیری و اجرایی کند پرورش ماهی در قفس‌های دریایی است و این کار موجب کاهش بسیاری از هزینه‌های پرورش ماهی در مزارع از جمله حذف هزینه‌های تامین خوراک می‌شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: انتظار داریم در سد‌هایی که به منظور کشاورزی است همچنین حاشیه رودخانه‌ها از طریق ایجاد آبگیر‌ها و برکه‌های مختلف کار پرورش و تولید ماهی و میگو توسعه یابد و اگر بتوانیم در مساحت کم به شکل متراکم و در روستا‌های مختلف پرورش شیلات داشته باشیم از همه استان‌ها در سطح کشور جلو خواهیم زد و رتبه یک کشور در بخش شیلات را کسب میکنیم.

حسینی محراب با اشاره به اینکه سایت‌های پرورش میگو در چوئبده آبادان، هندیجان و در آینده ماهشهر کمک زیادی به صادرات میگو میکند ادامه داد: ما در طی سال‌های اخیر و امسال مقداری در حوزه شیلات غفلت داشتیم و این وظیفه شیلات است که با کمک گرفتن از نخبگان و سرمایه گذاران این بخش و با مشارکت بانک‌ها حرکت جدیدی برای تولید ماهی و میگو شروع کند، چون در کشور‌های همسایه بویژه عراق بازار‌های خوبی برای صادرات شیلات وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: انشاالله با همت مسئولان مربوطه و با کمک بخش خصوصی شاهد رونق در این بخش باشیم

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه