English

شمارش آرای انتخابات در اهواز

فرماندار اهواز گفت: روند شمارش آرا در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه ادامه دارد و نتایج آن به زودی اعلام می‌شود.

شمارش آرای انتخابات در اهواز
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، سیداحمد موالی‌زاده با بیان اینکه بلافاصله بعد از پایان آخرین مهلت رای گیری، فرایند شمارش و تجمیع آرا در شعب آغاز شده است، گفت: ابتدا شمارش آرای مجلس خبرگان رهبری انجام می‌شود و سپس شمارش آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی را انجام می‌دهیم و این روند ادامه دارد.

وی افزود: در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه ۸۴۹ شعبه اخذ رای داشتیم که ۶۱۱ شعبه آن در اهواز بود.

موالی زاده شور و هیجان تبلیغات نامزد‌ها عامل مهمی در مشارکت حداکثری مردم عنوان کرد و ادامه داد: در این دوره ۲۲۰ نامزد مجلس شورای اسلامی داشتیم، در حالیکه این تعداد در دوره قبل ۸۰ نامزد بود، این افزایش تعداد نامزد‌ها موجب رقابت در فضای انتخاباتی شد.

فرماندار اهواز اضافه کرد: در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه هیچگونه گزارشی مبنی بر ناامنی و بروز اختلال در فرایند انتخابات نداشتیم و انتخابات در فضایی سالم و با شکوه برگزار شد.

وی درخصوص اعلام شمارش نهایی آرا می‌گوید: شمارش آرای مجلس شورای اسلامی در اهواز براساس سنوات قبل یک فرایند بلند مدت بوده است، ولی قول می‌دهیم در سریع‌ترین وقت و بلافاصله پس از تجمیع آرا، شمارش نهایی اطلاع رسانی شود.

فرآیند رای گیری در ۳ هزار ۵۳۳ شعبه استان از ساعت ۸ صبح شروع شده است، اسامی و کد نامزد‌ها به تفکیک هر یک از ۲ انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در شعب اخذ رای نصب شده است.

بیش از ۳ میلیون و ٨٠٠ هزار خوزستانی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ١٧٠ هزار نفر رای اولی است.

خوزستان دارای ١٨ کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۶ کرسی در مجلس خبرگان رهبری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه