English

اشتغال ۶۰ هزار نفر در زمینه شیلات

مدیر کل شیلات خوزستان اظهار داشت: صنعت شیلات نه تنها در زمینه امنیت غذایی بلکه در معیشت مردم هم موثر است و در این رابطه معیشت ۶۰ هزار نفر( 16 هزار نفر در زمینه آبزی پروری و 44 هزار نفر در بخش فعالیت های صیادی به این صنعت وابسته هستند.

اشتغال 60 هزار نفر در زمینه شیلات
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، سوری با اشاره به آخرین آمار تولیدات شیلاتی استان این رقم را بیش از 125 هزار تن اعلام کرد که سهم تولیدات آبزی پروری با 76هزار و 500 (61 درصد کل تولیدات) و صید از دریا بالغ بر 48 هزار تن ( 39 درصد کل تولیدات) ارزیابی شده است.

وی از بهره برداری پروژه ملی بندر صیادی ابوخضیر شادگان و تکمیل شبکه برقرسانی فاز ۲ مجتمع پرورش ماهیان گرمابی شهید احمدیان خرمشهر در دهه مبارک فجر خبرداد و افزود: بندر ابوخضیر شادگان علاوه بر جاذبه گردشگری به شناورهای صیادی و سایر بهره برداران شیلاتی و گردشگران خدمات گسترده ای ارائه می دهد. 

این مقام مسئول افزود: شهرستان خرمشهر با بیش از ۵ هزار هکتار اراضی پرورش ماهی حدود ۱۱ درصد تولید ماهیان گرمابی کشور را تامین می کند و با تکمیل برقرسانی، بهره وری از مجتمع پرورش ماهیان گرمابی شهید احمدیان افزایش می یابد.

مدیر کل شیلات خوزستان تکمیل طرح ها و پروژه های شیلاتی را جزو موضوعات اولویت دار این اداره کل دانست و در این باره افزود: امسال بزرگترین طرح پرورش ماهیان خاویاری خوزستان در شهرستان گتوند با ظرفیت تولید ۱۷۵ تن فیله و ۵ تن خاویار و طرح ۳۹۵ هکتاری پرورش میگو در هندیجان، با ظرفیت تولید سالانه 900 تن میگو وارد مدار تولید شده است.  

مدیر کل شیلات خوزستان در پایان با اشاره به اقدامات یگان حفاظت از منابع آبزی شیلات استان و اهمیت برخورد قانونی با متخلفان در راستای حفاظت از گونه های آبزیان و حفظ تنوع زیستی عنوان کرد: طی گشت های ساحلی و دریایی نیروهای یگان حفاظت در یکسال گذشته ۳۰۲ شناور متخلف توقیف شدند و پرونده تخلفات صیادی برای متهمان جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه