English

مصرف برق در خوزستان افزایش ۴ درصدی داشت

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از رشد ۴ درصدی مصرف انرژی در شبکه برق خوزستان، در ۱۰ ماه گذشته سال جاری خبر داد.

 مصرف برق در خوزستان افزایش ۴ درصدی داشت
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، فرامرز شادفر با بیان اینکه در دی ماه ۲ هزار و ۱۱۵ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده است، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری ۳۹ هزار و ۷۳ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: از مقدار برق تولیدی در دی ماه، ۱۲.۷ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۸۶.۹ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۰.۴ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: از یک هزار و ۸۳۸ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در دی ماه، ۴۳ درصد توسط بخش خصوصی (نیروگاه‌های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر) و ۵۷ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین، ماهشهر و دوکوهه) تولید و به شبکه تحویل شده است.

شادفر اظهار کرد: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۲ هزار و ۱۳۱ گیگاوات ساعت ۷.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته و پیک مصرف در دی ماه ۱۴۰۲ با مصرف ۳ هزار و ۶۹۰ مگاوات نسبت به پیک بار دی ماه سال قبل، یک درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: انرژی مصرفی در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ برابر با ۳۹ هزار و ۳۲۷ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۴ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه