English

فرار مالیاتی عجیب در خوزستان!

مدیر کل امور مالیاتی خوزستان گفت: یک فرار مالیاتی با پوشش صندوق قرض الحسنه در استان شناسایی و حکم لازم برای متخلفان از سوی این اداره کل صادر شد.

فرار مالیاتی عجیب در خوزستان!
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، علی خورشیدی روز سه‌شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: امروزه تخلف و قانون‌گریزی در تمامی جوامع با فرهنگ‌های مختلف و متفاوت و با عقیده‌های گوناگون نمود داشته و در تمامی ارکان جامعه مشهود است.

وی گفت: برخی اصناف با روی آوردن به جایگزینی استفاده از کارتخوان‌های سیار متصل به پرونده‌های صندوق‌های قرض‌الحسنه و متمرکز کردن فعالیت‌های مالی خود در آن‌ها اقدام به پنهان کردن میزان درآمد و فرار مالیاتی می‌کنند.

خورشیدی افزود: با تلاش‌های ماموران امور مالیاتی استان و بررسی سامانه‌های مالیاتی و در راستای اجرای ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم به محل فعالیت یک صندوق قرض‌الحسنه در یکی از شهرستان‌های خوزستان مراجعه شد.

مدیر کل امور مالیاتی خوزستان اضافه کرد: به منظور نظارت بر اجرای قوانین و مقررات مالیاتی، اسناد و مدارک مودی مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد تعدادی از اصناف با افتتاح حساب نزد این صندوق‌ برای کتمان فروش خود، اقدام به دریافت کارتخوان از آن صندوق کردند.

خورشیدی ادامه داد: با این ترفند حساب‌های بانکی آنها درگیر مراودات مالی نمی‌شود و درآمد فعالیت کاری آن‌ها مخفی می‌ماند و مالیاتی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

وی گفت: در بازرسی از صندوق قرض‌الحسنه یاد شده تعداد ۳۴۶ مودی با گردش مالی بالغ بر ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال شناسایی شد.

مدیر کل امور مالیاتی خوزستان اظهار کرد: مبلغ مالیات و جرایم یک‌هزار و ۹۲ میلیارد ریال (شامل مالیات عملکرد، ارزش افزوده و جرایم مربوطه) در مرحله رسیدگی و صدور برگ تشخیص برای مودیان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه