English

رئیس دادگستری خوزستان عنوان کرد؛

اولویت دستگاه قضا رسیدگی به پرونده های کثیر الشاکی است

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: رسیدگی به پرونده‌های قضایی با آمار بالای شاکی در استان باید در اولویت دستگاه قضا قرار گیرد.

اولویت دستگاه قضا رسیدگی به پرونده های کثیر الشاکی است
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان ، علی دهقانی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به حساسیت رسیدگی به پرونده‌های مربوط به مالباختگان بیان کرد: ضرورت دارد که قضات با اتخاذ تدبیر لازم در مراحل مختلف رسیدگی نسبت به شناسایی اموال مالباختگان و بازگشت به آنان اقدام کنند و احکام قطعی با قاطعیت اجرا شود.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه اظهار کرد: بسیاری از پرونده‌های قضایی که در محاکم شکل می‌گیرد ناشی از انجام نشدن تعهدات نسبت به فرد یا افراد و جامعه و نداشتن آگاهی کافی حقوقی و قانونی است.

دهقانی افزود: چنانچه قراردادها از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی با آگاهی از قوانین حقوقی انجام شود شاهد کاهش شکایات در این بخش خواهیم بود.

رییس دادگستری خوزستان تاکید کرد: نظارت بر افراد مرتبط با دستگاه قضایی از جمله کارشناسان، ضابطان قضایی و وکلا بیشتر انجام شود.

وی با تاکید بر تسریع همراه با دقت در رسیدگی‌ پرونده‌‍‌های قضایی گفت: ارائه خدمات قضایی و صدور رای در زمان نامناسب، موجب کاهش رضایت‌مندی مراجعه‌کنندگان خواهد شد اما نباید دقت در رسیدگی فدای سرعت عمل شود بلکه باید در کنار هم محقق شوند.

دهقانی افزود: استفاده از بستر فناوری نوین و دادرسی الکترونیکی در تسهیل و تسریع در رسیدگی‌ها نقش به سزایی دارد و برای متهمان در زندان و یا افرادی که محل زندگی آن‌ها از شعب رسیدگی فاصله دارد باید در اولویت باشد.

رییس دادگستری خوزستان با گرامیداشت هفته بسیج توضیح داد: بسیج صرفا یک تشکل نیست؛ بلکه یک جریان تمدن‌ساز با اهداف کلان است که باید در همه مراحل خدمت‌گزاری از سوی کارگزاران، مدیران و خدمت‌گزاران به عنوان الگو استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه